علیرضا بقالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله چوب قاچاق که در یک دستگاه وانت نیسان بارگیری شده بود در جریان گشت و کنترل شبانه مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این ارتباط ۲ نفر از عاملان قطع این درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو دستگیر شده و خودروی حامل این محموله نیز توقیف شد.
وی با اشاره به اینکه پرونده این تخلف جهت اعمال قانون به مقامات قضایی ارجاع می‌شود، گفت: در طول چند هفته گذشته گشت‌های محسوس و نامحسوس در این منطقه جهت شناسایی متخلفان قطع درختان جنگلی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست تشکیل و به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.
منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو با مساحت تقریبی یکهزار و ۱۰۰ هکتار در قسمت شرقی شهرستان میاندوآب قرار گرفته که از سمت جاده میاندوآب - شاهین‌دژ و جاده روستایی میاندوآب - گوگجلو قابل دسترسی است.
دریاچه کوچک پشت سد انحرافی نوروزلو و تالاب‌های اطراف آن سبب پیدایش پوشش گیاهی نیزار، چگنزار، گز و درختان بید شده است و وجود تپه ماهورهای کوچک در این حوزه مناظر بسیار بدیعی را در این منطقه خلق کرده است.
این منطقه زیستگاه همچنین محل زیست گونه‌های پرندگان آبزی و کنارآبزی، شکاری و پستاندارانی چون خوک، روباه، خرگوش و گرگ است.
۹۸۷۱/۶۱۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.