سرهنگ مجید محبعلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مزرعه به مساحت ۵۰۰ متر مربع در یکی از روستاهای توابع بخش سیمینه این شهرستان و توسط فردی با هویت معلوم که اهل تهران است با اجاره یک قطعه زمین کشاورزی کشت شده بود.

وی اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی اهالی روستا و کارهای اطلاعاتی توسط تیم‌های عملیاتی سپاه بوکان و نیروی انتظامی این مزرعه شناسایی و با چند دستگاه تراکتور و دنباله‌بند تخریب شد.

وی گفت: در این عملیات ۶۲۰ کیلوگرم از این ماده مخدر نیز که از این مزرعه برداشت و دپو شده بود نیز کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: دهیاران و مسوولان روستایی باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند و در صورت مواجهه با چنین مواردی، عوامل نظامی و انتظامی را باخبر کنند. 

فرمانده انتظامی بوکان بیان کرد: در این خصوص ۶ نفر دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شده است که متهمان به همراه پرونده به مراجع قضایی این شهرستان تحویل داده شدند.

گل یک مخدر جدید نیست بلکه در واقع همان «ماری‌جوانا» است که فروشندگان مواد مخدر برای سود بیشتر، برای آن اسم جدید و وسوسه کننده‌ای انتخاب کرده‌اند تا جوان‌ها را به سمت این ماده بکشانند؛ سودجویان فکر می‌کنند اگر به جای «ماری جوانا» از کلماتی مانند «گل» استفاده کنند تمایل مصرف‌کنندگان برای دنبال کردن این ماده بیشتر می‌شود که متاسفانه در واقعیت هم همینطور است.

در واقع «گل» همان ماری‌جوانای تغییر یافته است که از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه (cannabis) بدست می‌آید و یکی از خطرناکترین نوع مخدرها به حساب می‌آید.

در سال گذشته نیز در این شهرستان ۲ مزرعه شاهدانه با همکاری مردم و دهیاران در این شهرستان شناسایی و تخریب شد.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.