اسماعیل محمدیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۵۶۴ هزار و ۸۲۴ نوبت راس گوسفند علیه بیماری‌های مختلف از جمله «شاربن»، «آبله»، «تب‌مالت» و «تب‌برفکی» مایه کوبی شده‌اند. 

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۵۷۹ نوبت راس دام سنگین نیز علیه بیماری‌های تب برفکی، شاربن و تب مالت واکسینه شده‌اند، ادامه داد: ۵۵۰ قلاده سگ نگهبان، گله و شهری نیز که ۲۵۰ قلاده آن توسط شهرداری جمع‌آوری شده و در کمپ حمایت از حیوانات بدون صاحب نگهداری می‌شوند نیز در مدت چند ماه گذشته علیه بیماری هاری مایه‌کوبی شده‌اند. 

وی اظهار داشت: طرح واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین این شهرستان در قالب طرح مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام واکسینه شده‌اند.

وی اضافه کرد: براساس بازرسی‌های مستمر انجام شده از دام‌های سبک و سنگین این شهرستان خوشبختانه کانون بیماری تب‌برفکی و هرگونه اپیدمی از این بیماری در سطح شهرستان مشاهده نشده است. 

محمدیانی، سمپاشی دام و جایگاه آنها در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام و ناقل بیماری تب خونریزی کریمه کنگو، کنه، شپش و جرب را از دیگر اقدامات این شبکه عنولان کرد. 

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان با بیان اینکه بوکان به تبع داشتن میادین دواب یکی از قطب‌های دام در سطح کشور است افزود: با توجه به انتقال دام از مناطق مختلف به بوکان که بزرگ‌ترین میدان دواب غرب کشور محسوب می‌شود، دام‌های این شهرستان در معرض تهدید جدی بیماری‌هایی مثل تب برفکی قرار دارند از اینرو کنترل و مهار بیماری‌های دامی از اهمیت فراوانی برخوردار است. 

بوکان یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که در فاصله ۱۹۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 
این شهرستان دارای ۱۶ هزار راس دام سنگین و حدود ۱۶۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) است. 

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.