حسین نیرویار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران حضور بازیکنان خارجی در لیگ‌های دسته اول، دوم و سوم کشور ممنوع است و تنها تیم‌های لیگ برتر فوتبال مجاز به جذب بازیکنان خارجی هستند.

وی با اشاره به بستن قرارداد بین باشگاه کشاورز بوکان و بازیکن خارجی تازه جذب شده این باشگاه، افزود: قرارداد این بازیکن خارجی نیز طبق آیین‌نامه غیرقانونی بوده و امکان ثبت آن در هیات فوتبال آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

نیرویار ضمن تاکید بر اینکه هیچ بازیکن خارجی در لیگ برتر فوتبال آذربایجان‌غربی حضور ندارد، اظهار داشت: تیم‌های دسته اولی و دسته‌های پایین‌تر فوتبال تنها می‌توانند از مربیان خارجی برای حضور روی نیمکت خود استفاده کنند.

ماه گذشته باشگاه کشاورز بوکان که در لیگ دسته سه کشور حضور دارد از عقد قرارداد با «گاودین ایفنگا» اولین بازیکن خارجی و اهل نیجریه خبر داده بود.

ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی در لیگ یک و دسته‌های پایین‌تر از طرف فدراسیون فوتبال با هدف استفاده از بازیکنان داخلی و پیشرفت بازیکنان بومی اعمال شده است.

آذربایجان‌غربی هم‌اکنون دارای یک نماینده در لیگ دسته یک، یک نماینده در لیگ دسته ۲ و چهار نماینده در لیگ دسته سه فوتبال کشور است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.