جمشید سیدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری ارومیه دارای آب سالم و استاندارد هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ۷۵ درصد از جمعیت این شهرستان نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و اقدامات لازم برای افزایش این رقم در دست انجام است.

وی اضافه کرد: برای اتمام معابر شهری باقی مانده بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده در صورت تخصیص به موقع اعتبار نزدیک به ۵۰ کیلومتر در سال جاری از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری اجرا می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه جزء یکی از بهترین تصفیه‌خانه های بیولاک فاضلاب کشور است که با اصول و ضوابط زیست محیطی منطبق احداث شده و با احداث آن، گام‌های موثری در راستای جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی برداشته‌ شدهاست.

وی با بیان اینکه مردم ارومیه در هر شبانه روز ۱۸۷ لیتر آب مصرف می کنند، گفت: این میزان مصرف ۵۲ لیتر بیشتر از سرانه استاندارد کشوری است.

وی بیان کرد: سرانه مصرف استاندارد هرفرد براساس الگوی کشوری و الگوی اقلیمی استان ۱۳۵ لیتر در شبانه روز است.

آذربایجان غربی از استان های موفق در حوزه ارائه خدمات آب آشامیدنی در بخش روستایی و شهری است و علاوه بر پوشش ۱۰۰ درصدی آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، افزون بر ۶۵ درصد جمعیت روستایی نیز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.