به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیرکل‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به خبرنگاران گفت: کانون استان، سال ۹۸ را با موفقیت آغاز کرده‌است بطوریکه تا به امروز اعضای کانون ۱۴ جایزه بین‌المللی و دیپلم افتخار در ۴ فراخوان بین‌المللی در کشورهای ژاپن، بلاروس، جمهوری چک و اسپانیا کسب کردند.
وی  در مورد آغاز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز افزود: مرحله شهرستانی ۲۲امین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در فاز استانی و در مرحله شهرستانی از ۱۵ مرداد آغاز شده و تا پایان این ماه در ۳ سطح دختران و پسران - خانم‌ها، آقایان و زنان، مردان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در تمام شهرستان‌ها و ۲۳ واحد کانون در استان) در حال برگزاریست و در نهایت منتخبین این مرحله طی روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه در مرحله استانی به میزبانی منطقه آزاد ماکو حضور یافته و ۵ نفر منتخب استان برای حضور در مرحله منطقه‌ای انتخاب خواهندشد.

پوستر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پوستر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی ادامه داد: مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور منتخبین ۵ استان آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و قزوین به میزبانی ارومیه ۲۶ و ۲۷ آبان برگزار خواهدشد تا در نهایت منتخبین این مرحله برای حضور در مرحله ملی و بین‌المللی به میزبانی تهران مشخص شوند.
وی همچنین اضافه کرد: مسابقات قصه گویی قصه‌های ۹۰ثانیه‌ای نیز امسال برگزار خواهدشد که بخش ویژه قصه‌های خبرنگاران نیز بخشی از مراحل آن است و در شب یلدا نیز برگزیدگان آن مشخص خواهدشد.
زاهدی خاطر نشان کرد: عموم مردم با حداقل سن ۱۲ سال امکان شرکت در جشنواره قصه‌گویی خواهند داشت و خبرنگاران نیز می‌توانند در بخش‌های مقالات، سهمیه‌ای و خبرنگاران شرکت کنند و برای حضور در این جشنواره باید از طریق سایت (اینجا) نام‌نویسی کنند.
زاهدی به طرح ویژه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: برای ترویج کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه کتاب، طرحی را با نام #پویش_فصل_گرم_کتاب در ۳ شهر ارومیه ، چایپاره و اشنویه برگزار می‌شود که ویژگی برگزاری این پویش ، اجرای برنامه‌های ویژه کانون از جمله کتابخوانی، نمایش فیلم، نقاشی و اوریگامی توسط مربیان با تجهیزات مختلف در روزهای پنج‌شنبه در پارک‌ها است و تاکنون نیز با گذشت ۴ هفته از آغاز این پویش،  تاکنون ۱۰ اجرا در ارومیه، ۲ اجرا در اشنویه و ۲ اجرا در چایپاره اجرا شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال نیز برنامه ۲ پنجره یک لبخند با موضوع نقد کتاب‌های نویسندگان برگزار می‌شود و خانم سعیده موسوی‌زاده از نویسندگان کشورمان میهمان اعضای کانون استان خواهد بود و کتاب ایشان به نام آب و تاب توسط کودکان و نوجوانان علاقمند در حضور ایشان نقد خواهدشد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1233934
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.