اقصی نخشی‌پور روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه ارتباطی سردشت با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در جنگل‌های این شهرستان، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به موقع و دقیق توسط مسوولان، نقش مهمی در کاهش آن بحران می‌تواند داشته باشد. 

وی اضافه کرد: برای اطلاع‌رسانی در مواقع بحرانی باید ستاد بحران فردی را به عنوان سخنگو معرفی کند تا موضوعات هدایت شده و به صورت صحیح اطلاع‌رسانی و برای افکار عمومی بیان شود.    
وی با قدردانی از مشارکت خوب مردم و سمن‌ها در اطفای حریق اخیر در جنگل‌های این شهرستان، گفت: مردم سردشت دغدغه زیادی نسبت به حفاظت از جنگل‌ها دارند و تمام تلاش خود را برای صیانت از آن انجام می‌دهند.

نخشی‌پور بیان کرد: جنگل‌ها حیات‌بخش زندگی بشری هستند و در کنترل سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ها، گسترش فضای گردشگری و همچنین به عنوان قابلیتی انکارناپذیر در توسعه این شهرستان نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ از این‌رو همه مردم و مسوولان باید دست به دست هم دهند و در حفاظت از آن تمام توان خود را بکار گیرند.

وی گفت: نیروهای حفاظت منابع طبیعی نیز باید در راستای صیانت از جنگل‌های این شهرستان تلاش‌هایشان را دوچندان کرده و با کنترل عوامل انسانی در جلوگیری از حریق تلاش کنند.

در آتش‌سوزی اخیر در جنگل‌های این شهرستان حدود ۲۵ هکتار از این جنگل‌ها به مدت ۲ روز به صورت سطحی طعمه حریق شد.

شهرستان مرزی سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.
مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از صد گونه دیگر است.
سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشور عراق قرار دارد.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.