عبدالوهاب تیمور زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلوی آران دشت، تعاونی ۱۳ (کارخانه آرد ماکو) و شرکت‌های تعاونی روستایی این شهرستان‌ها مسئولیت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را عهده‌دار است.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ۷۵ هزار تن گندم می باشد، افزود: پیش‌بینی می شود تا پایان فصل خرید ۳۰ هزار تن دیگر از این محصول نیز خریداری شود.

وی ادامه داد: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم به صورت تضمینی ۱۷ هزار می باشد و اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز  مشکل برای کشاورزان در راستای خرید سریع و پرداخت کامل وجه مورد نیاز آنان انجام شده است.

طبق برآوردهای سازمان جهاد کشاورزی امسال میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آذربایجان‌غربی به بیش از ۷۰۰ هزار تن خواهد رسید؛ ۳۶۸ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی در سال جاری به کشت گندم اختصاص یافته است.

آذربایجان‌غربی با وجود کشت سنتی در بخش تولید گندم جزء ۱۰ استان برتر کشور است و می‌توان با بکارگیری فناوری‌های نوین در مراحل کاشت، داشت و برداشت گندم به نتایج مطلوب‌تری در بهره‌وری دست یافت.

بزرگترین گندم‌زارهای آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های ارومیه، بوکان، میاندوآب، نقده، پیرانشهر، مهاباد و شاهین‌دژ قرار دارد.

خرید تضمینی گندم طی سال‌جاری تا ۲۰ شهریور در آذربایجان‌غربی ادامه می‌یابد.

شهرستان‌های ماکو، شوط، چالدران و چایپاره در شمالی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی قرار دارد.

۷۱۳۲/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.