به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حسن کوماسی با اعلام این خبر افزود: طبق مفاد این بخشنامه، تصمیماتی درباره بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۸۰ و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای مودیان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیر دولتی، اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: مؤدیان می توانند در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود اعم از اصل بدهی و جرایم غیر قابل بخشش تا پایان مهر ماه، در اجرای مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم از این حیث و در این مرحله به عنوان مؤدی خوش حساب تلقی و مورد بخشودگی قرار گیرند.

کوماسی با بیان اینکه این بخشودگی در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی، حمایت از فعالان اقتصادی، رعایت اصل تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی مؤدیان مالیاتی اتخاذ شده است، گفت: در صورتی که مؤدیان بدهی قطعی شده را تا آخر مهر ماه سال جاری پرداخت نمایند، مشمول بخشودگی معادل ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش می شوند.

این مقام مسئول به مفاد بند ۲ بخشنامه بخشودگی برخی جرایم مالیاتی اشاره کرد و افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده، بخشودگی برای مؤدیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط در آبان ماه سال جاری، معادل ۹۸ درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان ۹۶ درصد جرایم قابل بخشش خواهد بود.

وی گفت: درصدهای بخشودگی برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط که بعد از آبان ماه نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند درصد بخشودگی به تدریج کمتر شده، به این شکل که برای هر ماه تاخیر ۲ درصد برای واحدهای تولیدی و ۴ درصد برای سایر شرکتها جریمه مطالبه می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اعلام اینکه میزان بخشودگی جرایم براساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات است، اظهار کرد: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان یاد شده باید درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی استان تسلیم کنند تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرد.

کوماسی با اعلام اینکه مودیان مالیاتی می توانند برای هر یک از سنوات با پرداخت بدهی مالیاتی آن سال، از مفاد این بخشنامه بهره مند شوند، ادامه داد: مودیانی که قبل از ابلاغ این بخشنامه نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده خود اقدام کرده‎اند، می توانند درخواست بخشودگی جرایم خود را تا ۲۰ اسفند سال جاری به ادارات امور مالیاتی تسلیم و مورد بخشودگی قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از مفاد این بخشنامه برای بخشودگی جرایم عملکرد و دوره های مالیاتی سال های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ برای مودیانی که طبق مقررات ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و آیین نامه اجرایی تبصره (۳) این ماده مکلف به ارسال فهرست معاملات هستند، منوط به ارسال فهرست معاملات هر یک از این سال ها تا پایان مهر ماه سال جاری است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1225450
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.