استاندار آذربایجان غربی گفت: به دنبال ایجاد آرامش در فضای سیاسی استان هستیم.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری در نشست معتمدین، برگزیدگان و فعالین سیاسی آذربایجان غربی که با معاون سیاسی وزیر کشور در استانداری تشکیل شد بابیان اینکه در شرایط فعلی که دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم هستند نیاز به وحدت بیش از پیش احساس می شود گفت: از تمامی گروه های سیاسی استان و بویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای وحدت و همدلی در جهت توسعه استان دعوت می کنیم تا با ایجاد آرامش در جهت پیشرفت بخشهای مختلف استان پیش رویم.
وی بابیان اینکه در دور دوم سفر رییس جمهور به استان بیش از 2500 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ها و پروژه های مختلف در استان به تصویب رسید گفت: دولت تدبیر و امید به آذربایجان غربی نگاه ویژه ای دارد.
وی بااشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه گذاری در استان رخ خواهد داد که کاهش نرخ بیکاری،افزایش رفاه مرد و میزان درآمد را بدنبال خواهد داشت تصریح کرد: بیش از 20 هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف استان سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد:  ۶۰۰۰ میلیارد تومان در منابع آبی استان،۴۷۰۰ میلیارد تومان در دریاچه ارومیه و ۱۲۰۰میلیارد تومان در سد کرم آباد سرمایه گذاری شده است .
شهریاری با اشاره به اولویت های استان آذربایجان غربی در فراهم کردن زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارحی در استان و دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در شهرهای مختلف استان گفت: با وجود شرایط ویژه اقتصادی در کشور و تحریم های ظالمانه دشمنان تنها در سال گذشته بیش از 120 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده و 2500 میلیارد تومان نیز درخواست سرمایه گذاری داخلی در استان ثبت شده است.
 مقام عالی استان با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در جلوگیری از سوء استفاده و رانت خواری در حوزه فروش سهمه سوخت مرزنشینان و پرونده های زمین خواری در استان گفت: با اقدامات انجام شده از رانت سالانه هزار میلیارد تومان در آذربایجان غربی جلوگیری شده است. 
استاندار آذربایجان غربی بااشاره به رشدفضای کسب و کار در استان گفت: نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 4/2 درصد کاهش داشته است.
وی بااشاره به پروژه های در دست افتتاح استان بابیان اینکه قطعه اول آزاد راه بازرگان به تبریز در حال اجراست اظهار کرد: بیمارستانهای خوی،ارومیه،میاندوآب،تکاب و پیرانشهر تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.