والی آغری ترکیه گفت: تعاملات بین دو کشور ایران و ترکیه روز به روز تقویت می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سلیمان آلبآن در آیین آغاز به کار مجدد بازارچه مرزی ساری سو ماکو با تاکید بر اینکه کشور ایران و ترکیه دو برادر جدایی ناپذیر هستند، افزود: امنیت و آسایش در این دو کشور در سایه تعاملات مابین دو کشور دوست و همسایه تحقق یافته و روز به روز تقویت می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مرز مشترک بین کشورها تنها از بعد فیزیکی وجود خارجی دارد، افزود: مرزی در بین تفکرات مردم این دو کشور وجود ندارد که اگر در ذهنها مرزی وجود داشته باشد نمی‌توانیم موانع فیزیکی و جغرافیایی را رفع نموده و گام های اساسی در راستای توسعه همه جانبه کشور برداریم.

والی آغری ترکیه بازگشایی مرز ساری سو را یکی از نمونه‌های بارز رفع موانع فیزیکی مرزی بین دو کشور ایران و ترکیه یاد کرد و افزود: پروژه بازارچه مرزی ساری سو در کنار احداث بازارچه مرزی پیراحمدکندی در چالدران، امنیت، آسایش و رفاه مرزنشینان را فراهم خواهد کرد که در نتیجه سودمندی دو کشور رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: رهبران دو کشور تاکید بر تعاملات نزدیک و متقابل دارند که باید سرلوحه امورات کاری مسئولین استان های مرزی قرار گیرد.

آلبآن پروژه احداث بازارچه مرزی پیراحمدکندی و ساری سو را شروع راه یاد کرد و افزود: همکاری های بین دو کشور برای تمامی کشورهای جهان آشکارا قابل رویت است و این کشور آمادگی خود را در راستای ارتقاء تعاملات بیشتر با کشور ایران اعلام میدارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.