معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: خروج دام و طیور زنده از مرزهای شمالی استان مغایر با منافع اقتصاد ملی و استانی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سید رضا حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی که صبح امروز در محل سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با انتقاد از خروج دام زنده از مناطق شمالی استان به کشورهای همجوار، خاطرنشان کرد: این امر به اشتغال و اقتصاد استان ضربه وارد می کند و باید با هماهنگی دستگاه های امنیتی و انتظامی از خروج زنده دام و طیور از استان ممانعت شود.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه تمامی واحدهای مرغداری ملزم به تامین برق اضطراری هستند با این حال باید برق مورد نیاز این واحدها تامین و از قطعی برق جلوگیری شود تا شاهد تلفات در این واحدهای تولیدی نباشیم.  

حسینی با اشاره بر لزوم کنترل قیمت و تامین کالاهای اساسی مصرفی مردم آذربایجان غربی افزود: افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت روغن در برخی شهرستان های استان هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد و باید ضمن بررسی علل این افزایش، از افزایش خود سرانه قیمت ها در حوزه کالاهای اساسی جلوگیری شود.

وی در خصوص افزایش نرخ حمل و نقل سوخت در استان نیز گفت: افزایش نرخ در این حوزه باید کمتر از 20 درصد باشد و افزایش 35 درصدی درخواستی این صنف امری غیر اصولی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با گلایه مندی از افزایش بیش از 50 درصدی قیمت نان فانتزی در استان، افزایش ناگهانی قیمت در این حوزه را غیرقابل قبول عنوان و اظهار کرد: هرگونه افزایش قیمت در کالاهای مصرفی مردم باید با لحاظ شرایط اقتصادی استان و مردم جامعه صورت گیرد.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این جلسه، طرح افزایش 20 درصدی شهریه مهد کودک ها با موافقت اعضا به تصویب رسید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.