ماموستا عبدالسلام امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قیمت گندم و تحقیقات صورت گرفته، امسال میزان زکات فطریه برای هر نفر 60 هزار ریال است.
وی ادامه داد: فطریه هر فرد مسلمان و روزه دار سه کیلوگرم طعام غالب هر مسلمان شامل جو، گندم و برنج و مواد غذایی که به عنوان طعام محسوب می‌شود، می باشد.
امام جمعه مهاباد اظهار داشت: پرداخت زکات فطریه واجب بوده و تنها مختص روزه داران نیست و افرادی که در ماه رمضان امسال به هر دلیل روزه نگرفته اند نیز مکلف به پرداخت آن هستند.
ماموستا امامی اضافه کرد: میزان کفاره یک روز قضای روزه با عذر شرعی50 هزار ریال است و خانواده‌هایی که استطاعت مالی بیشتری دارند می‌توانند بیشتر از این میزان نیز فطریه بپردازند.
به گزارش ایرنا پرداخت زکات فطریه از واجبات دین مبین اسلام است که از لحظه غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان روزه داری واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و تمامی کسانی که نانخور او هستند، زکات فطره پرداخت کند.
زکات فطره بهتر است به همسایگان و خویشاوندان نیازمند پرداخت شود؛ البته اگر کسی نتواند زکات فطریه را به دست نیازمندان واقعی برساند، شورای زکات استان صندوق‌هایی را به منظور دریافت فطریه در پایگاه‌ها، مساجد، مصلاها و محل‌های برگزاری نماز عید فطر فراهم کرده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.