رئیس جمهور گفت: افتتاح پروژه های ملی در شرایط تحریم پاسخ قاطع به کاخ سفید است.

  به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام حسن روحانی در آیین رسمی آبگیری سد کرم آباد وافتتاح همزمان طرح های توسعه منابع آب وخاک نواحی مرزی آذربایجان غربی افزود: آدم های جدید الورود به سیاست باتصور خام خود دراین تصور بودند که ملت ایران را درهم بشکنند ولی شکوفایی های جدید و افتتاح طرح های ملی در شرایط تحریم پاسخ قاطع ملت ایران به کاخ سفید است.

رئیس جمهور بااشاره به اینکه افتتاح امروز در آذربایجان غربی وهفته گذشته در کرمانشاه پاسخ صریح وقاطع ملت ایران به کسانی بود که گمان می کنند ملت ایران در برابر تحریم ها سر فرود می آورد تصریح کرد: ملت ایران در برابر مشکلات و تحریم ها ایستاده و خواهد ایستاد چرا که اخلاص و ایمان ملت ایران دردنیا بی نظیر است.

  وی خاطرنشان کرد: هرچند توطئه دشمن بر زندگی ملت ایران فشار وارد کرده ولی ملت با اتحاد و وحدت دربرابر فشارهای قلدرمآبان دشمن سر فرود نخواهد آورد.

  روحانی به خودکفایی وخود اکتفایی در زمینه آب وخاک اشاره کرد و گفت: امروز۳سد وتصفیه خانه با کانال۲۲ کیلومتری که آب را از ارس به کرم آباد می رساند افتتاح کردیم و طرح های آب وخاک از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به ۴۰ سدملی و۱۰ سد استانی رسید و تاپایان این دولت تعداد سدها به۶۲ سد  می رسد.

 ر ئیس جمهور احیای دریاچه ارومیه را افتخار دولت یازدهم و دوازدهم دانست و افزود: اگر احیای دریاچه ارومیه انجام نمی شد کل منطقه به مشکل دچار می شدند و سلامت مردم به خطر می افتد.

وی ادامه داد: باافتتاح سد مخزنی کرم آباد ۱۹ هزار هکتار از اراضی منطقه آباد می شود و این تحول عظیمی در کشاورزی ودامپروری منطقه و موجب ایجاد ۲۰ هزار اشتغال جدید خواهد شد.

روحانی با اشاره به بارندگی اخیر افزود: امسال آب های پشت سد های کشور به ۴۱ میلیارد مترمکعب رسید که باید ازاین نعمت درجهت توسعه کشاورزی وسلامت محیط ،آب سالم و معیشت مردم استفاد کرد.

  روحانی افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون هر هفته۳۰ روستا کشور دارای شبکه آب سالم،۱۰ روستا کشور نیز به شبکه برق متصل می شود.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.