در راستای جلب اعتماد عمومی و تسریع در ارائه خدمات پلیسی، دفاتر پلیس فتا بطور همزمان در سلماس و 11 شهر دیگر آذربایجان غربی با حضور سردار خرم نیا فرمانده انتظامی استان و مسئولان محلی راه اندازی شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در آیین افتتاح دفاتر پلیس فتا در ۱۲شهر استان که به صورت نمادین در شهر سلماس انجام شد، گسترش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات را بزرگترین هدف فرماندهی انتظامی استان بیان کرد و گفت: ایجاد این مراکز برآورده ساختن خواسته های مردم در فضای مجازی است.
سردار خرم نیا با اشاره به راه اندازی پلیس فتا در شهرستان ها گفت: هدف از این کار جلب اعتماد مردم و مقابله با جرایم اینترنتی، مالی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی در جامعه است.
وی افزود: در سال گذشته برای سرقت اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب مردم 90 درصد کل جرایم این فضا شناسایی و با تشکیل پرونده متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند که با راه اندازی پلیس فتا کار ماموران انتظامی در این بخش آسان و شناسایی جرایم آسان تر می شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد: پلیس فتا ارتباط مردمی و نیز ارائه آموزش های لازم برای اطلاع رسانی مردم را در دستور کار دارد که در این راستا دغدغه ها و نگرانی های مردم در حوزه تهدیدات و آسیب های فضای مجازی کاهش می یابد.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه سلماس نیز در آیین افتتاح ساختمان پلیس فتا در سلماس افزود: جامعه امروز و حرکت روزافزون به سوی توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی از جمله دلایلی است که لزوم برقراری امنیت را در فضای تبادل اطلاعات توجیه می کند.
مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز در این آیین خاطرنشان کرد: درخواست پلیس فتا از نیازها و مطالبات عمومی مردم شهرستان بود که با مکاتبه و کسب موافقت های لازم از فرماندهی انتظامی استان به بهره برداری رسید.
به گزارش ایسنا؛ دفاتر پلیس فتا در شهرهای سلماس، سردشت، پلدشت، شاهیندژ، تکاب، چایپاره، شوط، اشنویه، ماکو، نقده، چالدران و پیرانشهر افتتاح شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.