قاسم امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان روغن در قالب نظارت بهداشتی بر بازار مواد غذایی این شهرستان که با مشارکت 17 بازرس بهداشت انجام می شود، پس از مشاهده استفاده از روغن خوراکی سوخته برای تهیه بامیه و زولبیا در کارگاه های شیرنی پزی کشف و در محل امحا شد.
وی اضافه کرد: با شروع فعالیت بازرسان تاکنون هفت مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده و برای آزمایش به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ارسال شده است.
وی افزود: در این مدت 9 نفر عرضه کننده مواد خوراکی نیز به دلیل تخلفات بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی و 2 واحد متخلف نیز پلمب شد.
مدیر بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به فعالیت بازرسان بهداشتی نیز گفت: زمان فعالیت این تیم ها از هشت صبح تا هشت شب است ضمن اینکه بازرسان مجهز به دستگاه های پیشرفته سنجش آلودگی و سنجش کیفیت روغن هم هستند.
امینی یادآور شد: بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی به ویژه مراکز تهیه زولبیا و بامیه، نانوایی ها، مراکز عرضه مواد لبنی، فروشگاه های مواد غذایی، مساجد و اماکن متبرکه از ماموریت های محوری در برنامه سلامت رمضان امسال است.
امینی از شهروندان خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و تحت نظارت بهداشت و درمان تهیه کنند.
وی با اشاره به فعال بودن سامانه گویای 190 در ایام ماه مبارک رمضان نیز افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی، مراتب را از طریق این شماره تلفن گویا و یا شماره تلفن 42442250 به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا در قالب طرح سلامت نوروزی نیز امسال 2 هزار و 800 مورد بازدید از امکان و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که در این بازدیدها در مجموع هفت هزار و 500 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.
به گزارش ایرنا مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.