محمود بدلی روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان مهاباد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیش از این سقف پرداختی به ازای هر واحد مسکن روستایی 250 میلیون ریال بود که به 350 تا 400 میلیون ریال رسیده است.
وی اضافه کرد: بخشنامه این افزایش هنوز به استان ابلاغ نشده است ولی طی روزهای آینده به طور رسمی ابلاغ شده و اجرایی می شود.
بدلی افزود: هم اکنون از مجموع 258 هزار واحد مسکونی روستایی در 2 هزار و 900 روستای آذربایجان غربی، 78 هزار و 800 واحد مقاوم سازی و مورد بهسازی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از 104 هزار نفر برای مقاوم سازی مساکن روستایی خود در سطح استان تشکیل پرونده داده اند، گفت: از این تعداد بیش از 97 هزار نفر اقدام به انعقاد قرارداد کرده اند که در مجموع 77 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده و موفق به دریافت پایان کار شده اند.
بدلی اضافه کرد: سالانه مقرر شده است که در سطح کشور 200 هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانکی در روستاها مقاوم سازی و بهسازی شود که سهم آذربایجان غربی در سال جاری 12 هزار واحد است.
وی با بیان اینکه تا سال 1405 باید 70 درصد مسکن های روستایی در استان مقاوم سازی شود، افزود: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از دهیاران و بخشداران استان خواست تا روستاییان را به استفاده از این تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود تشویق کنند.
به گزارش ایرنا هم اکنون به ازای هر واحد مسکونی 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 به متقاضیان پرداخت می شود.
در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار است.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.