رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد 370 نفر با جمع کل بدهی بالغ بر۳۸۲ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۲۹ ریال با اقدامات انجام گرفته توسط ستاد دیه کشور و استان با پرداخت مبلغ ۷۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۷۵ ریال آزاد شدند.

علی‌اکبر گروسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ضرورت حفظ و گسترش سنت حسنه گلریزان در جامعه  اظهار داشت: رمضان فرصتی است که درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده می‌شود و قطعا اعمال پسندیده در این ماه دارای اجر ویژه‌ای خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از سنت‌های حسنه و بسیار پسندیده رایج در بین مردم کشورمان که از گذشته دور رایج بوده، گلریزان برای جمع‌آوری کمک‌ به نیازمندان و افرادی است که به دلایل خاصی به مشکل برخورده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد از سال 1369 و به همت شهید والامقام، سید اسداله لاجوردی در قالب تشکیل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به منظور منسجم کردن و هدفمند کردن گلریزان‌های برگزار شده شکل رسمی به خود گرفت که تا کنون ادامه داشته و روز‌به‌روز میزان اثرگذاری آن بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: در هفته جاری اعضای جدید هیأت‌امنای دفتر ستاد دیه استان معارفه شدند که امیدواریم حضور آنها موفقیت‌های قابل توجهی را منجر شده و مسیر ستاد دیه استان را به سمت شکوفایی پیش ببرد و شاهد رهایی از بند تعداد زیادی از زندانیان باشیم.

گروسی با اشاره به اهمیت مبالغ جمع‌آوری شده و امانت بودن آنها نزد ستاد دیه گفت: اولویت ستاد دیه مصالحه بین شاکی و متشاکی است و حدالامکان باید با ایجاد صلح و سازش در میان طرفین دعوی، موضوع را فیصله داد و در این زمینه باید امانتدار بود و مبالغ جمع‌آوری شده را در جای صحیح و درست هزینه کرد تا حداکثر تعداد ممکن زندانیان واجد شرایط از کمک‌های ستاد دیه بهره مند و از زندان آزاد شوند.

وی در پایان با اشاره به عملکرد مطلوب ستاد دیه شعبه استان خاطرنشان کرد: ستاد دیه شعبه استان در سال 1397 عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه داده به طوری که تعداد 370 نفر با جمع کل بدهی بالغ بر۳۸۲میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۲۹ ریال با اقدامات انجام یافته توسط ستاد دیه کشور و استان با پرداخت مبلغ ۷۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۷۵ ریال اعم از پرداخت بلاعوض و تسهیلات بانکی و مصالحه، آزاد شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.