یونس معزز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک 87 هزار نفر از روستاییان و عشایر استان آذربایجان غربی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند و از خدمات آن بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: علاوه بر آن 2 هزار و 700 نفر از سرپرستان خانوار روستایی از مزایای بازنشستگی، مستمری بازماندگان و از کارافتادگی این صندوق استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: از لحاظ پوشش بیمه اجتماعی جمعیت روستایی آذربایجان غربی شهرستان چایپاره بیشترین و اشنویه کمترین میزان پوشش بیمه را به خود اختصاص داده اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر 104 واحد کارگزاری این صندوق در شهرستان ها و مناطق مختلف این استان فعال است، ادامه داد: افراد 18 تا 50 سال ساکن در روستاها و عشایر استان با مراجعه به دفاتر کارگزاری بیمه اجتماعی روستاییان می توانند از مزایای این صندوق در دوران بازنشستگی یا از کار افتادگی استفاده کنند.
معزز بیان کرد: حق بیمه روستاییان و عشایر برای عضویت در این صندوق 2 میلیون و 700 هزار ریال است که 70 درصد آن توسط دولت پرداخت می شود و امکان پرداخت 30 درصد بقیه این مبلغ نیز به صورت اقساط 2 تا 4 ماهه برای بیمه شوندگان فراهم شده است.
وی از برنامه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی برای بیمه کردن اعضای شوراهای اسلامی روستاها خبر داد و گفت: به این منظور تفاهم نامه هایی منعقد و در جلسه ستاد راهبردی توسعه روستایی و عشایری استان نیز مطرح شده است.
معزز افزود: در تکاب نیز 2 هزار و 100 سرپرست خانوار روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند که 56 نفر از آنها در حال حاضر مستمری دریافت کرده و 25 نفر نیز از مزایای بازنشستگی بهره مند شده اند.
آذربایجان غربی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.