علیرضا شیخی روز یکشنبه در حاشیه جلسه بررسی فرصت ها و موانع سرمایه گذاری شوط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات گازرسانی به سه روستای این شهرستان در حال اجراست که تا سه ماهه اول سال جاری به اتمام خواهد می رسد و 660 خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی افزود: 9 روستا نیز در مراحل پیمان سپاری است که با اتمام این روستاها 340 خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: با اتمام عملیات گازرسانی در حوزه شهری و روستایی 100 درصد شهرستان شوط از نعمت گاز برخوردار شده و این شهرستان به عنوان اولین شهرستان سبز در استان معرفی می شود.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی اضافه کرد: عملیات لوله گذاری خط انتقال به شهرک صنعتی شوط نیز به طول پنج کیلومتر انجام شده و شبکه های داخلی این شهرک جهت تزریق گاز با همکاری و مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو و اعتبارات شهرک های صنعتی استان به اتمام می رسد.
وی اظهار داشت: در سطح استان نیز عملیات اجرایی گاز رسانی به 690 روستا در سال جاری آغاز خواهد شد که از این تعداد 141روستا در منطقه آزاد ماکو و چالدران قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی و در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو قرار دارد و در به فاصله 257 کیلومتر از مرکز استان واقع شده است.
این شهرستان با 931 کیلومترمربع مساحت، کوچکترین شهرستان آذربایجان غربی محسوب می شود.
شهرستان شوط مطابق آمار سرشماری سال 1395، دارای 55 هزار و 682 نفر جمعیت و چهاردهمین شهرستان از 17 شهرستان استان از نظر جمعیتی است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.