به گزارش ایرنا حجت الاسلام ناصر خدایاری روز شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ نماز در ارومیه افزود: برای تدوین این کتابنامه فراخوانی داده شود تا مقالات، اخبار، روزنامه ها و مجلاتی که در ارتباط با نماز فعالیت کرده اند شناسایی شده و مطالب آنها در کتاب فوق گنجانده شود.
وی ادامه داد: با تدوین این اثر، افراد و اقشار مختلف می توانند تمام اطلاعات مربوط به نماز را با مراجعه به این کتاب دریافت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهارداشت: جامعه شناسی تصویری نماز در ادارات و مساجد استان هم می تواند در این کتاب مطرح شود.
حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: همچنین مصاحبه هایی با حداقل ٢٠ نفر از پیش نمازان استان صورت بگیرد و پیشنهادات و نظرات آنها پیرامون نماز در این کتاب عنوان شود.
وی با اشاره به دو بند ' شکل و محتوای نماز' گفت: شکل نماز عبارت از وجود نمازخانه و پیش نماز است؛ یعنی افرادی که در نماز جماعت شرکت می کنند پیش نماز داشته و افرادی که نمی توانند در نماز جماعت شرکت کنند در نمازخانه، نماز خود را به جای آورند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر نمود پیدا کردن نماز در تمامی برنامه ها اظهارداشت: اگر برنامه های سال ٩٧ احصا شود هزاران برنامه برگزار شده ولی باید ببینیم در تئاتر، خوشنویسی، انجمن های ادبی، فیلم ها و کتاب های منتشر شده و حتی جشنواره رضوی برگزار شده چند بار نماز نمایان شده است.
حجت الاسلام خدایاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری افزود: ضروری است تمامی فعالیت ها و برنامه های ما در ذیل' بیانیه گام دوم انقلاب' رهبر معظم انقلاب باشد و به عبارتی در ذیل فرمایشات رهبری تعبیر و تفسیر شود.
به گزارش ایرنا، نماز یکی از فرایض دینی مسلمانان به شمار می رود که در آموزه های اسلامی از آن به عنوان ستون دین یاد شده است؛ شورای ترویج و توسعه فرهنگ نماز آذربایجان غربی با برنامه های مختلف به ویژه تجلیل از نهادهای پیشتاز در حوزه نماز گام مهمی در نهادینه کردن و توجه به این واجب دینی برداشته است.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.