فرماندار سلماس‌گفت: لازم است به صنعت گردشگری توجه جدی شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مرتضی اصغری طی بازدید خبرنگاران و اعضا ستاد اجرایی خدمات سفر استان  در حمام تاریخی شیخ این شهرستان با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از۳صنعت درآمد زا در دنیاست افزود: با وجود اینکه ایران جز۱۰ کشور برتر دنیا از نظر اثار باستانی و میراثی و جز ۵کشور دنیا از نظر جاذبه های طبیعی است؛ علی رغم وجود تمدن غنی چند هزار ساله در کشور متاسفانه بجای رونق صنعت گردشگری، ایران یکی از صادر کنندگان گردشگری در دنیا شناخته شده است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری نیازمند توجه جدی است گفت: صنعت گردشگری در کشور وبه تبع آن در استان و شهرستان مغفول مانده که  امید است با برنامه ریزی دولت و میراث  شاهد رشد این صنعت باشیم و به وارد کننده گردشگر تبدیل شویم.

فرماندار سلماس یادآور شد: در برنامه های بلند مدت کشور چشم اندازهای خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در نظر گرفته شده که امید است در برنامه ششم توسعه به این اهداف و چشم اندازها برسیم.

اصغری با اشاره به اینکه ایران ۱۰ کشور اول در وجود سرمایه خدادادی است خاطر نشان کرد:  متاسفانه از این سرمایه های خدادادی نتوانستیم به نحو احسن استفاده کنیم اما لازم است همچون کشورهای موفق در حوزه گردشگر این صنعت نوپا در کشور و استان را رونق دهیم‌.

فرماندار سلماس در توصیف شهر سلماس با بیان اینکه این شهر با قدمت ۹۰۰۰ساله اولین سکونتگاه بعد غار نشینی در این شهرستان اتفاق افتاده و  پس از زلزله ۷ریشتری سال ۱۳۰۹ این شهر تخریب شد که با فاصله ۲کیلومتری برای بار دوم ایجاد شد.

وی ادامه داد: سلماس با معماری شهری خاص خود به شهر شطرنجی ایران ک هیچ بن بستی ندارد معروف است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.