سرهنگ علی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های پزشکی برای ارایه خدمات پزشکی به روستای «حاجی مامیان» از توابع بخش خلیفان مهاباد اعزام شد تا به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستاهای اطراف به طور رایگان خدمات پزشکی ارایه دهد.
وی ادامه داد: این تیم ها خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، تزریقات و پانسمان، غربالگری اولیه بیماری های مختلف مانند فشارخون و قند خون را برای بیماران عرضه می کند و در صورت لزوم آنان را به پزشک متخصص ارجاع می دهند.
«سرگرد حسینی» با بیان اینکه در این طرح خدمات دارویی رایگان نیز به بیمارانی که نیاز به تجویز دارو دارند ارایه شد، اظهار داشت: این چهار تیم پزشکی به 250 روستایی این مناطق خدمات پزشکی رایگان ارایه کرد.
مسوول بسیج جامعه پزشکی مهاباد اضافه کرد: سال گذشته نیز 18 اکیپ بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستاهای مختلف این شهرستان به بیش از سه هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی رایگان ارایه کردند.
به گزارش ایرنا، اجرای برنامه های ویژه آموزشی و ورزشی، دیدار با خانواده های معظم شهدای حوزه سلامت، تجلیل از فعالان عرصه سلامت و اعزام تیم های پزشکی و ویزیت رایگان و برگزاری جشنواره غذای سالم از جمله برنامه های هفته سلامت در مهاباد است.
از یکم تا هفتم اردیبهشت به نام هفته سلامت نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» است.
مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت است که 70 هزار نفر آن در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری ساکن هستند.
9903/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.