خالد بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اخبار و گزارش واصله به این اداره مبنی بر تخلف زنده گیری پرندگان در یکی از روستاهای حومه سردشت ماموران این اداره به همراه ماموران نیروی انتظامی با اخذ مجوز قضایی از مخفیگاه پرندگان محبوس شده در قفس و منزل این شکارچی بازرسی کردند.
وی گفت: از این فرد متخلف یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، سه رشته دام زنده گیری پرندگان و تعدادی فشنگ نیز کشف و ضبط شد که برای وی پرونده قضایی تشکیل شد که هم اکنون در حال رسیدگی است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری سه نفر متخلف زیست محیطی دستگیر و چهار قطعه کبک نیز از آنها کشف شده است که همگی پرندگان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند و همچنین ادوات شکار و صید غیرمجاز از جمله یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، هفت عدد قفس و چهار رشته دام زنده گیری پرندگان نیز از متخلفان کشف و ضبط شد.
بایزیدی از رهاسازی یک قطعه کبک دیگر در زیستگاه های این شهرستان خبر داد و گفت: در روزهای اخیر یک قطعه کبک پس از رهاسازی از دست یک شکارچی متخلف به دامان طبیعت جنگلی این شهرستان برگردانده شد.
وی اظهار داشت: این شکارچی غیرمجاز که به صورت غیرقانونی اقدام به زنده گیری کبک می کرد قبل از هرگونه واکنشی از سوی ماموران یگان حفاظت این اداره بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی شد که با اخذ دستور دادگاه پرنده محبوس شده در قفس، رهاسازی و دوباره به دامان طبیعت بازگردانده شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با توصیه به شهروندان، اظهار داشت: طبیعت و اکوسیستم بکر و زیبای سردشت با وجود انواع گیاهان و جانوران متنوع، چشم انداز بی نظیری داشته که ادامه شکار و زنده گیری غیرمجاز حیات وحش می تواند تبعات جبران ناپذیری به تنوع زیستی شهرستان وارد کند.
وی گفت: بجای شکار و صید و زنده گیری غیرمجاز، با طبیعت مهربان بوده و از دیدن گونه های نادر و زیبای حیات وحش در طبیعت و شنیدن آواز زیبای آنها باید لذت برد.
به گزارش ایرنا سردشت با 90 هزار هکتار جنگل و 30 هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل های آذربایجان غربی را دارد؛ مخزن سد سردشت، اطراف رودخانه زاب، جنگل های این شهرستان و سد خاکی ورگیل سه زیستگاه مهم پرندگان در این شهرستان است.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.