معاون فرماندار ماکو گفت: برگزاری جشنواره های بومی محلی در زنده نگهداشتن آداب و رسوم نقش بی بدیلی ایفا می کند. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ایران قربانی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان عشایر استان گفت: جشنواره های بومی و محلی رسالت مهمی در راستای زنده نگهداشتن آداب و رسوم و تاریخ گذشته و انتقال نسل به نسل را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در مقابل تکنولوژی‌های روز که در صورت عدم استفاده صحیح، تنبلی در امورات را در پی خواهد داشت تاثیر مثبتی دارد.

معاون فرماندار ماکو، افزود: باید توجه کرد که هویت و تاریخ گذشته از یاد نرود و اصالت ایرانی اسلامی حفظ شود.

قربانی گفت: ایجاد فضایی برای دانش آموزان عشایر برای فعالیت گروهی در کنار هم و ایجاد روحیه بانشاط در جامعه ای که افسردگی در دانش آموزان نمود یافته می تواند نقشی بازدانده ایفا کند.

اکبر باباپور مدیر آموزش و پرورش ماکو،نیز در این جلسه گفت: از هفتم لغایت نهم اردیبهشت این جشنواره با حضور ۲۴ منطقه در ماکو برگزار میشود که افتتاحیه آن در عمارت تاریخی کلاه فرنگی در منطقه آزاد ماکو خواهد بود‌.
مدیر آموزش و پرورش ماکو، اجرای چادر سیاه، مراسمات سنتی، پخت نان سنتی، غذاهای سنتی از جمله آش محلی، موسیقی های محلی و غیره را از جمله برنامه های حاشیه این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: دانش آموزان در کنار شرکت در جشنواره و رقابتی تنگاتنگ خواهند توانست با گردش از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت خاطرات خوبی را به همراه خود به شهرهایشان ببرند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.