به گزارش ایرنا، محمود بدلی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از یک واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در روستای «صوفیان» شهرستان اشنویه اظهار داشت: این واحد مسکونی یکهزار و 407امین واحد مقاوم سازی شده روستایی در استان است که در قالب طرح مقاوم سازی مسکن روستایی به بهره برداری رسید.
وی افزود: از مجموع پرونده های تشکیل شده برای متقاضیان مقاوم سازی تاکنون بیش از 78 هزار نفر از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، منازل خود را مقاوم سازی کرده اند.
بدلی اضافه کرد: این واحدها با اعتباری بالغ بر هفت هزار و410 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و 18 هزار و 525 میلیارد ریال آورده متقاضیان احداث شده است.
وی گفت: طرح بازسازی و مقاوم سازی با هدف ایمن سازی منازل روستایی اجرا می شود و در این راستا نیز همکاری های لازم با دفتر مشارکت های حساب 100 حضرت امام (ره) برای رسیدگی به منازل نیازمند نوسازی انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی بوده و اجرای آن نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان است.
بدلی اعلام کرد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آیین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می شود و نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا، این واحد مسکونی روستایی که با حضور فرماندار اشنویه و شماری از مسوولان این شهرستان به بهره برداری رسید، دارای 150 مترمربع زیربنا بوده و با 250 میلیون ریال تسهیلات بنیاد مسکن و 650 میلیون ریال آورده شخصی احداث شده است.
اشنویه دارای 77 روستا بوده که 47 روستا در بخش مرکزی و 30 روستا در بخش نالوس این شهرستان واقع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و عراق واقع است.
بیش از 258 هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد که حدود 30 درصد آن تاکنون مقاوم سازی شده است.
9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.