ابراهیم شاد قوشچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد افراد آموزش دیده حدود 20 هزار نفر دانش آموز و 15 هزار نفر از دیگر اقشار بودند که تحت آموزش های پیشگیرانه آتش نشانی قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: مبانی حریق و روش استفاده از خاموش کننده های دستی از جمله آموزش های ارائه شده در این دوره ها به شمار می رود.
وی اضافه کرد: حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست از جمله اهداف ارائه این آموزش ها به شمار می رود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، کودکان مراکز پیش ‌دبستانی و مهدکودک های ارومیه نیز برای دریافت آموزش ‌های لازم به بخش آموزش سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه اعزام می ‌شوند.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در برنامه مدل تعالی سازمان در پنج سال آینده، موضوعاتی مانند توسعه ایستگاه های آتش نشانی برابر استانداردهای جهانی، نیازسنجی درباره خرید تجهیزات، ارتقای سامانه بی سیم با توجه به افزایش حوادث، افزایش تعامل با سازمان های اجرایی و استقرار تجهیزات ایمنی در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.
شادقوشچی جمع آوری اطلاعات جمعیتی خانوارها و واحدهای مسکونی در صورت وقوع حادثه، به روزرسانی اطلاعات پرسنل سازمان و آموزش آنان، گسترش آموزش های شهروندی و استقرار افسر ایمنی برای حفاظت پرسنل آتش نشانی، به کارگیری سخنگوی آتش نشانی جهت ارائه گزارش ها در مواقع بحران و حادثه و اجرای طرح جذب آتش نشان داوطلب از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در طول پنج سال آینده است.
به گزارش ایرنا شهر ارومیه 750 هزار نفر جمعیت و بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد؛ 10 ایستگاه آتش نشانی با 50 دستگاه خودرو آتش نشانی و 200 نفر نیروی انسانی ماهر در ارومیه فعال است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.