محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرن، اظهار داشت: از مجموع این تعداد گزیدگی چهار مورد مربوط به خانم ها و بقیه مربوط به آقایان بوده است.
وی با بیان اینکه 75 درصد این گزیدگی ها مربوط به سگ هاست، افزود: انجام واکسیناسیون ضد هاری و شستشوی زخم و پیگیری این تعداد مورد حیوان گزیده در اورژانس بیمارستان شهید قلی پور صورت گرفته است.
عباسی ادامه داد: پیگیری وضعیت ایمن سازی کزاز و مراقبت و ادامه انجام واکسیناسیون هاری در نوبت های بعدی برای همه این افراد انجام می گیرد.
وی بیان کرد: این گزیدگی ها علاوه بر هزینه های درمانی که برای افراد آسیب دیده دربر دارد، موجب صدمه های جسمی و روحی نیز به این افراد می شود که قابل توجه است.
وی با اشاره به اینکه 'هاری' از بیماری های مشترک انسان و حیوان است که در صورت ابتلا، مرگ انسان یا حیوان حتمی است، گفت: هاری از بیماری های ویروسی مهم و کشنده است که معمولا پس از گاز گرفتگی از راه بزاق حیوان هار به حیوان دیگر و یا انسان منتقل می شود و در صورت عدم پیشگیری، هنگام ظهور علایم در حیوان و انسان، احتمال مرگ حتمی است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان اظهار داشت: حیوانات گربه سان منبع اصلی ویروس بیماری هاری هستند و این ویروس را در اثر گزش به انسانها منتقل می کنند.
به گزارش ایرنا، در مدت مشابه سال گذشته نیز 34 مورد گزش حیوانات در این شهرستان گزارش شده بود.
در سال گذشته مایه کوبی 434 قلاده سگ گله و 300 قلاده سگ بلاصاحب در سطح این شهرستان انجام گرفته است.
بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.