کمال کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 485 مورد مشکوک شناسایی و 449 مورد نیز به سطح دوم بینایی سنجی ارجاع شد.
وی با بیان اینکه پنج کودک نیز از مرحله دوم به سطح 3 (پزشک متخصص) معرفی شده اند، ادامه داد: در این مدت 46 عینک طبی تجویز و سه عمل جراحی نیز با کمک هزینه اداره بهزیستی مهاباد انجام شده است.
وی پیشگیری از معلولیت را یکی از اهداف اساسی سازمان بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: بهزیستی این طرح را در 17 پایگاه شهری، 30 پایگاه در مدارس پیش دبستانی و 29 مهد کودک و 50 پایگاه سلامت در روستاهای بدون مهد کودک اجرا کرده است.
مسوول پیشگیری از معلولیت اداره بهزیستی مهاباد یادآور شد: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهاباد با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می شود و این امر موجب بالا بردن ضریب اطمینان و کاهش خطا می شود.
به گزارش ایرنا، آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل بینایی است که حدود 2 تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند و اگر به موقع درمان نشود باعث اثرات جدی بر زندگی آنان می شود.
در این بیماری یک چشم که به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می گویند، باعث می شود دید مرکزی در کودک به خوبی تکامل پیدا نکند؛ درمان نکردن آمبلیوپی موجب می شود کاهش دید تا آخر عمر در فرد مبتلا باقی بماند.
کودکی که از نظر بینایی مشکوک تشخیص داده شود به مرحله دوم انتقال می یابد که توسط کارشناسان بینایی سنجی می شوند و در صورت تشخیص مشکل در مرحله دوم کودک مورد نظر به چشم پزشک ارجاع داده می شود.
پیشگیری از تنبلی چشم و اختلال های بینایی به عنوان یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 تعیین شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بر اساس اعلام ثبت احوال، این شهرستان حدود 13 هزار و 200 کودک بین 3 سه تا 6 سال دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.