امام‌جمعه ماکو گفت: شعار سال نیز باید به یک مطالبه‏ ی عمومی جامعه، اعم از مردم و مسئولین تبدیل گردد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به شعار سال جدید مبنی رونق تولید که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است افزود: این شعار در کشور جز با اتحاد و انسجام و همکاری قوای سه‌گانه و مردم جامه‌ عمل نخواهد پوشید.

خطیب نماز جمعه ماکو با تاکید براینکه اگر یک ارزش و ضرورت به گفتمان فراگیر جامعه تبدیل نشود، نمی‏تواند در روند کلان کشور اثرگذار باشد تصریح کرد: لذا شعار سال نیز باید به یک مطالبه‏ عمومی جامعه، اعم از مردم و مسئولین تبدیل گردد.

وی با تاکید براینکه دوازدهم فروردین روز تثبیت نظام ‌اسلامی در عرصه‌ بین المللی است افزود: نکته‌ای که باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران در جهان بدرخشد، حضور اکثریت مردم در پای صندوق های رأی بود. 
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی همچنین بر رویداد های هفته‌ای که سپری شد اشاره کرد و تصریح نمود: در بعضی از استان های کشور اعم از استانهای گلستان و فارس و کرمانشاه، شاهد حادثه‌ی سیل بودیم که در این حادثه، عده‌ای از هم ‌وطنانمان جان خود را از دست دادند و عده‌ای داغدار شدند و عده‌ای نیز خانه و کاشانه‌ خود را از دست دادند لذا جا دارد حدیثی از رسول اکرم را مرور کنیم که میگوید: هرکس صبح کند، اما به مشکلات مسلمانان اهمیت ندهد، مسلمان نیست.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های نقدی به سیل زدگان بیان کرد: اگر امروز هم نتوانید کمک کنید، فردا می‌توانید با مراجعه‌ی به هر بانکی از طریق شماره حساب 99999 کمک‌های نقدی خود را به دست سیل‌زدگان برسانید. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.