فواد هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش نشانان شاهین دژی 664 عملیات مختلف را طی سال گذشته انجام دادند که افزون بر 60 درصد آنها آتش سوزی بود.
وی اظهار داشت: از این تعداد، 230 فقره آتش سوزی مزارع، مراتع و باغ ها، 75 فقره منازل مسکونی، 35 فقره خودرو و 42 فقره نیز مربوط به آتش سوزی مغازه و مراکز تجاری بود.
وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که عمده دلیل آتش سوزی ها در این شهرستان سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی و توجه نکردن به توصیه های ایمنی توسط شهروندان بود.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۲۶ هزار نفرساعت آموزش به همشهریان ارایه شده و از بیش از ۲۵۰ مکان بازدید ایمنی و پیشگیری شد.
هاشمی اظهار امیدواری کرد که در سال جدید با افزایش فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی لازم شاهد ارتقای سطح فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث و سوانح مختلف در سطح این شهرستان بود.
وی گفت: مردم باید نسبت به رعایت اصول و توصیه های ایمنی توجه کرده و در منازل، خودرو و حتی محل کار خود به کپسول های اطفای حریق دسترسی داشته باشند تا در هنگام حادثه، بلافاصله حریق را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در بوکان چهار ایستگاه آتش نشانی با 40 نفر نیرو در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.
بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.