منصور احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: 600 اثر به دبیرخانه این جشنواره در بوکان ارسال شده بود که از این تعداد، هیات داوران مجوز حضور 150 اثر را در جشنواره صادر کرد.
وی گفت: از مجموع آثار ارسال شده 364 اثر به بخش تک نوازی، 182 اثر به بخش آواز و 26 اثر به گروه نوازی کودک و نوجوان اختصاص داشت.
وی بیان کرد: از مجموع آثار راه یافته به بخش پایانی سومین جشنواره موسیقی غرب کشور 29 نفر و گروه در بخش های مختلف سنی حایز رتبه های برتر شدند.
دبیر سومین جشنواره منطقه‌ای آواز و موسیقی کودک و نوجوان غرب کشور افزود: در رده سنی کودکان و در بخش آواز، «فواد استاد قادری» از سقز و «محمد مظهر ساطع» از ارومیه به طور مشترک مقام نخست را از آن خود کردند.
احمدی اظهار داشت: در همین بخش و در رده سنی نوجوانان «سروش بنی بیات» از سنندج با موسیقی دستگاهی به مقام نخست دست یافت و «فرزین حیدری» از کامیاران با موسیقی مقامی در جایگاه دوم ایستاد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان افزود: در بخش گروه نوازی گروه «ژنیار» از سقز به سرپرستی پارسا احمدزاده به مقام اول دست یافت و گروه «آوای دیلان» از کامیاران به سرپرستی علی حسن مرادی در جایگاه دوم قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بخش تک نوازی، سازهای مقامی و در رده های سنی کودکان «پارسا مشیر پناهی» در رشته دف از سنندج، «کیان عبدالله زاده» در رشته ضرب کردی از سردشت و «تارا کمانگر» در رشته دیوان از کامیاران حایز رتبه های نخست شدند.
احمدی گفت: در رده سنی کودکان و بخش سازهای سنتی « پرنیا حسینی نسب» از سقز در رشته تنبک ایرانی، «آرینا عابدی» در رشته سنتور از تکاب و «الیا مجیدی» در رشته تار از بوکان به عنوان نفرات برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.
احمدی بیان کرد: در بخش سازهای سنتی و در رده سنی نوجوانان «آرین پورشکری» از کامیاران در رشته تنبک ایرانی، «رامان فاتحی» در رشته سنتور از سنندج و «مهدی عظیمی» از تکاب و «اشکان ایران منش» از کامیاران به صورت مشترک در رشته تار و «مهبد حبیب الهی» از سنندج در رشته سه تار عنوان های نخست را از آن خود کردند.
وی گفت: در بخش تک نوازی و سازهای مقامی «محمد مرادی» از سنندج در رشته دف، «کیانوش شهسواری» در رشته ضرب کردی از سقز، «غزل شفیعی» از کرند غرب در رشته تنبور، «پارسا احمدزاده» در رشته نرمه نای از سقز و «شاهین فتاحی» در رشته دیوان از جوانرو به عنوان نفرات ممتاز شناخته شدند.
دبیر سومین جشنواره منطقه‌ای آواز و موسیقی کودک و نوجوان غرب کشور در خصوص پدیده های این جشنواره اظهار داشت: در رده های سنی کودکان «هلیا شریفی»، «ساتیار مرادویسی» و «هلیا نجفی» هر سه از شهرستان سقز و در رشته تنبک ایرانی به عنوان پدیده های جشنواره شناخته شدند.
وی گفت: سومین جشنواره موسیقی کردی غرب کشور را «هوشنگ جاوید» ، «احمد خاک طینت» و «طاهر حسینی» داوری کردند.
به گزارش ایرنا، هنرمندانی از 41 شهرستان از استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه در این جشنواره که به میزبانی شهرستان بوکان برگزار شد حضور داشتند.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.