اسماعیل فرحناک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این گاز گرفتگی در محمود آباد نزدیکی شاهین دژ رخ داد، اظهار داشت: با اعلام این حادثه به مرکز 125 بلافاصله کارشناسان این مرکز به محل اعزام شدند و مرگ بانوی 25 ساله به دلیل استنشاق گاز مونواکسید کربن در محل را تایید کردند.
وی ادامه داد: 2 نفر دیگر از اعضای این خانواده نیز شامل یک دختربچه پنج ماهه و یک خانم 30 ساله که دچار گاز گرفتگی شده بودند، پس از اقدامات اولیه درمان به بیمارستان شهید «راثی» انتقال یافتند که حال عمومی آنان هم اکنون در وضعیت پایدار قرار دارد.
فرحناک اظهار داشت: با وجود هشدارهای فراوانی که از طریق رسانه ها داده می شود همچنان شاهد اینگونه خسارت های جانی و مالی هستیم که دلیل بیشتر آنها سهل انگاری خانواده هاست.
مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ بیان کرد: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن علایمی شبیه به سرماخوردگی دارد و فرد را دچار آب ریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می کند.
وی یادآور شد: مردم باید دقت کنند که اگر در یک زمان چند نفر در داخل یک محیط بسته دچار این علایم شوند به احتمال زیاد در خطر گاز مونواکسید کربن قرار دارند.
به گزارش ایرنا، امسال این اولین گاز گرفتگی ثبت شده در شهرستان شاهین دژ است؛ این شهرستان با 92 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.