اقصی نخشی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این تعداد طرح های اشتغالزای روستایی و عشایری که در زمینه های مختلفی چون دامداری، خدماتی، صنعتی و کشاورزی برای 350 نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.
وی گفت: طرح کاشت گیاهان دارویی در دشت وزینه با پنج میلیارد ریال، پرورش ماهی قزل آلا با 9 میلیارد ریال، گاوداری صنعتی با 10 میلیارد ریال در روستای همران، بازیافت لاستیک های فرسوده با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال جزو تعدادی از طرح های مهمی هستند که بیشترین تسهیلات را دریافت کرده اند.
نخشی پور بیان کرد: این شهرستان توانسته است با پرداخت این میزان تسهیلات پس از ارومیه با 690 میلیارد ریال و مهاباد با 400 میلیارد ریال، رتبه سوم پرداخت تسهیلات روستایی را در سطح آذربایجان غربی به خود اختصاص دهد.
وی اظهار داشت: سهمیه سردشت از این تسهیلات امسال 134 میلیارد ریال بود که این شهرستان توانست 1.7 برابر این میزان تسهیلات را جذب و به متقاضیان پرداخت کند.
نخشی پور ادامه داد: در اشتغال فراگیر نیز برای سه طرح بالغ بر 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که با پرداخت این میزان تسهیلات برای 21 نفر شغل ایجاد شده است.
فرماندار سردشت اضافه کرد: مشکلات برخی طرح ها که در کارگروه اشتغال تصویب شده ولی در مراحل اجرایی به ویژه در مرحله دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شده اند با حضور متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته است و در این راستا دستورات لازم برای رفع موانع اجرایی طرح ها و تسهیل در فرایند اجرایی آنها صادر شد.
به گزارش ایرنا، سهم آذربایجان غربی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی چهار هزار و 800 میلیارد ریال است که بر اساس طرح های پیشنهادی بین شهرستان ها تقسیم می شود و محدودیتی در زمینه تخصیص این اعتبارها وجود ندارد.
شهرستان مرزی سردشت با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و از جمله شهرستان هایی در استان است که دارای بیشترین آمار بیکاری است.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.