رئیس سازمان برنامه و بوجه آذربایجان غربی  گفت:  طی سال جاری 120 میلیارد تومان به عمران شهری و روستایی استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ناصر حضرتی پر در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان  که  در سالن  جلسات استانداری برگزار شد افزود: طی سال جاری 120 میلیارد تومان به عمران شهری و روستایی استان اختصاص یافته که از این میزان 89 میلیارد تومان سهم شهرداری ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری 23 میلیارد و 85 میلیون تومان در غالب کمک های فنی و اعتباری و جبران برخی سود های بانکی شهرداری ها به شهرداری های  کل استان تخصیص یافته  است.

حضرتی پر با اشاره به اینکه 56درصد از اعتبارات پرداختی آذربایجان غربی تخصیص یافته است تصریح کرد:  40 میلیارد اعتبار برای تامین هزینه های اجتناب ناپذیر استان در سال جاری صرف شده است.

رئیس سازمان برنامه و بوجه آذربایجان غربی آذربایجان غربی در خصوص اجرای برنامه آمایش سرزمینی در استان نیز اظهار کرد:  فاز اول  طرح مطالعات آمایش سرزمینی در استان از سال 84 شروع و فاز دوم آن نیز توسط دانشگاه ارومیه از سال 96 شروع شده است.

وی ادامه داد:  در حال حاضر 14 جلد از طرح مطالعات آمایش سرزمینی  آذربایجان غربی آماده شده و سال آینده جلسه ای با نخبگان سطح ملی و نمایندگان استان در ارتباط با آینده نگری این طرح برگزار خواهد شد.

در ادامه  پیمان آرامون  معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: 10هزار دستگاه تاکسی و 500 دستگاه اتوبوس بالای 10 سال عمر در استان فعالیت می کنند که نیازمند نوسازی هستند.

آرامون خاطر نشان کرد: بالای 90 درصدناوگان حمل و نقل عمومی استان در دست بخش خصوصی بوده و  این بخش برای نوسازی این ناوگان ها نیاز مند تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبار هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.