هاشم رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سومین دوره مسابقات با حضور 250 بانوی کونگ فو کار در قالب 12تیم از استان های مختلف کشور به میزبانی شهر کرج در استان البرز برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این پیکارها در چهار رده سنی برگزار شد، بیان کرد: تیم باشگاه تن و روان ارومیه به نمایندگی از آذربایجان غربی با 10 ورزشکار به مربی گری مریم یوسفی و سرپرستی پرستو صادقی عازم مسابقات شد.
وی ادامه داد: در رده سنی بزرگسالان «رویا منصوری» در دیدار فینال با قبول شکست مقابل حریف لرستانی نقره گرفت، «رها مولایی» در فینال با برتری مقابل حریفی از قزوین مدال طلا را نصیب خود کرد و «صبا نوعی» در فینال با پیروزی مقابل حریفی از کهگیلویه و بویراحمد صاحب گردن آویز طلا شد.
دبیر هیات کونگ فو و هنرهای رزمی آذربایجان غربی گفت: در رده سنی جوانان «هانیه قربانی» در دیدار فینال مقابل حریفی از کهکیلویه و بویراحمد شکست خورد و به مدال نقره رسید.
رضایی افزود: در رده سنی نوجوانان «تنیا پیش بینی» با شکست مقابل حریفی از قزوین بر سکوی نایب قهرمانی جای گرفت و و «صبا محمد رضایی» در دیدار رده بندی با غلبه بر حریف یاسوجی به مدال برنز و مقام سومی رسید.
وی اضافه کرد: در رده سنی نونهالان «مونا یزدانی» مقابل حریفی از قزوین شکست خورد و مدال نقره کسب کرد و «سعیده مهتاب» با شکست دادن حریفی از قم در رده بندی صاحب گردن آویز برنز شد.
به گزارش ایرنا رویا منصوری هفته گذشته نیز در جریان سومین دوره مسابقات بین المللی جام طلایی منطقه آزاد ماکو که با حضور بیش از 500 شرکت کننده از کشورهای افغانستان، استرالیا، هند، پاکستان، عراق، سوریه، ازبکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، لبنان، روسیه و گرجستان برگزار شد در بخش کاتا انفرادی و مبارزه یک مدال نقره و یک طلا کسب کرد.
آبان امسال نیز میلاد عبادی کونگ فوکار وزن منهای ۷۳ کیلوگرم اهل ارومیه، مدال برنز مسابقات انتخابی و قهرمانی ایران را کسب کرد و به اردوی تیم ملی دعوت شد تا شانس خود را برای عضویت در تیم ملی ایران و شرکت در سومین دوره مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ازبکستان امتحان کند.
پیشتر نیز چهار ورزشکار استان به نام های مریم جلیل پور، عباس پورحسن، ناصر ناصری و علی نمدیان به اردوی تیم ملی گونگ فو دعوت شدند.
شهریور 1395 تیم کونگ فوی جوانان آذربایجان غربی مقام نایب قهرمانی ایران را با سه طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کرد.
اوایل بهمن سال 1394 نیز حسن علیزاده کونگ فو کار ملی پوش آذربایجان غربی در وزن منهای 80 کیلوگرم مدال طلای قهرمانی آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد.
عباس پورحسن یکی دیگر از ملی پوشان استان است که در آذر سال 1393 موفق شد با کسب مقام سومی، مدال برنز مسابقات جهانی روسیه را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.
پورحسن بیش از 15 مقام قهرمانی کشور و یک نایب قهرمانی لیگ دسته یک ایران را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده و از سال 1390عضو ثابت تیم ملی ایران در اوزان منفی 85 و 88 کیلوگرم است.
این ورزشکار در سال 1391 بهترین کونگ فو کار ایران معرفی شد و از سوی فدراسیون مربوطه مورد تجلیل قرار گرفت.
7156/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.