به گزارش ایرنا سیدکامل حسینی روز شنبه در حاشیه این مراسم که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد، گفت: تمام دستاورد‌های انقلاب اسلامی و فضای امن امروز کشور مدیون از خود‌گذشتگی شهدای معظمی است که با خون خود درخت گرانبها و تنومند انقلاب و اسلام را آبیاری کردند.
وی به اهداف برگزاری چنین آیین هایی اشاره کرد و گفت: اگر در مناسبت‌ها و مراسم گوناگون از شهدای معظم یاد می‌شود به این دلیل است که مدیون ایثار و فداکاری‌های آنان هستیم و کمترین وظیفه ما در قبال این بزرگمردان، زنده نگه داشتن یاد آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی اضافه کرد: امروز به همین مناسبت 853 اصله نهال در مزار شهدای شهرهای سردشت، ربط، میرآباد و شهر جدید نلاس کاشته شد تا همراه با عجین کردن یاد و خاطره شهدا با درختکاری، در جهت نهادینه کردن این فرهنگ‌ و همچنین حفظ منابع طبیعی و سالم‌سازی محیط گام برداریم.
به گزارش ایرنا، به همین مناسبت 250 اصله نهال دیگر نیز در مکان‌های نظامی و انتظامی و پایگاه‌های امداد و نجات این شهرستان کاشته شد.
سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا بوده که در دوران دفاع مقدس 853 شهید تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده است؛ این شهرستان با 90 هزار هکتار جنگل و 30 هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل های آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.