جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری مراسم جشن نوروزگاه، راه اندازی اتوبوس گردشگری، استقرار راهنمایان گردشگری در ورودی شهرها و اماکن گردشگری و تاریخی، برگزاری مراسم‌ آیینی از مهمترین برنامه‌های این نهاد در نوروز 1398 است.
وی بیان کرد: امسال در 17 نقطه از استان مراسم جشن نوروزگاه برگزار می‌شود و از این تعداد 2 منطقه در ارومیه و بقیه در سطح شهرستان‌ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه توجه به بوم گردی امسال در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف توسعه گردشگری روستایی و اماکن اقامتی بومی و محلی، توسعه صنایع دستی روستایی، معرفی فرهنگ غذایی، جاذبه‌های ناملموس و معنوی روستایی امسال در ایام نوروز مورد توجه ویژه قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته حضور میهمانان و گردشگران نوروزی در استان افزایش یابد، اضافه کرد: نوروز آینده تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی با اعمال 15 درصد تخفیف مهیای استقبال از گردشگران نوروزی هستند.
وی اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر اماکن اقامتی و هتل ها، نظارت و بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران ها، سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها، استقرار در جاده ها و برخورد با متخلفان ترافیکی، ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران و تدارک استراحتگاه های بین راهی از جمله خدماتی است که این ستاد در طول ایام نوروز به مسافران ارائه می کند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.