به گزارش ایرنا، رقیه حاتمی روز پنجشنبه در آیین روز درختکاری این شهرستان افزود: ترویج و توسعه فضای سبز برای آبادانی و حفظ عرصه های طبیعی در بین همه اقشار مختلف مردم لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی فرصت بسیار مناسبی است تا فرهنگ کشت نهال و حفظ و احیای فضای سبز در بین مردم ترویج شود.
حاتمی اظهار داشت: اهمیت درخت و درخت کاری بر هیچ کس پوشیده نیست و بیان احادیث و روایت های متناوب در این باره نشان از اهمیت این امر مهم و پسندیده ار دیدگاه اسلام دارد.
وی هدف از توزیع نهال ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه بیان کرد و افزود: نهال های توزیع شده شامل گونه های سازگار با منطقه از جمله مثمر و غیرمثمر است.
وی تشکیل تشکل های مردمی را یکی از راهکارهای مهم برای حفاظت از جنگل ها و مراتع دانست و گفت: با تشکیل سازمان های مردم نهاد حراست از منابع طبیعی علاوه بر ترویج فرهنگ حفظ، حراست و توسعه منابع طبیعی خواهیم توانست از کج رفتاری های عده ای از مخربان منابع طبیعی جلوگیری کنیم.
معاون برنامه ریزی فرمانداری شاهین دژ نیز در این آیین گفت: ترویج فرهنگ حسنه درختکاری عامل اصلی در توسعه فضای سبز شهری، داشتن محیط سالم اجتماعی و ترغیب شهروندان به کاشت حداقل یک نهال در منزل یا محیط شهری است و می تواند نقش مهمی در توسعه این جریان پسندیده و خیرخواهانه داشته باشد.
یزدان حبیبی اظهار داشت: مردم نباید منتظر بودجه های دولتی برای ایجاد یک فضای سبز و مثمر باشند و خود به عنوان عامل اصلی توسعه این جریان باید حرکت کنند.
به گزارش ایرنا، شعر سرایی، اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه خصوصی نیکان، اجرای نمایش و اهدای جایزه به دانش آموزان و فعالان منابع طبیعی و کاشت چندین اصله نهال کاج به صورت نمادین توسط مسوولان در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
به گزارش ایرنا، 15 تا 22 اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی و نخستین روز این هفته نیز روز درختکاری نامگذاری شده است.
9903/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.