حنیف سلامت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از سال 1366 در این شهرستان آغاز شده و تاکنون برای اجرای این طرح ها بیش از 360 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد، امسال در 6 روستای مهاباد از جمله «سویناس»، «سرطان»، «داشخانه» و «ترشکان» طرح هادی اجرا شده که برای هر کدام یک میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح هادی است.
سلامت اضافه کرد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای 192 روستا در 2 بخش مرکزی و خلیفان است.
طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد؛ تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در این طرح ها به شمار می رود.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.