مهدی رضایی گلعذانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک به کاهش تصادفات، کاهش زمان طلایی ارائه خدمات به ویژه خدمات پیش بیمارستانی به مصدومان تصادفات و ارتقای سطح کیفی خدمات هلال احمر به مسافران نوروزی است.
وی اظهار داشت: این برنامه ها در چهار قالب اصلی اعم از امداد و نجات جاده ای، اسکان و تغذیه اضطراری، طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و طرح فرشتگان رحمت اجرا می شود.
وی با تاکید بر آمادگی امدادگران و نجاتگران حاضر در طرح اضافه کرد: همه نجاتگران و امدادگران شرکت کننده در طرح های نوروزی دارای تخصص جاده هستند و دوره بازآموزی این تخصص را در اسفندماه طی کرده اند.
رییس جمعیت هلال احمر سلماس در خصوص اسکان و تغذیه اضطراری مسافران نوروزی گفت: این جمعیت با اتخاذ تدابیر لازم اقدام به ذخیره اقلام امدادی مورد نیاز برای حوادث جاده ای، برف و کولاک، در راه مانده و حوادث طبیعی احتمالی کرده است.
وی افزود: با هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستان خانه معلم و مدرسه شبانه روزی ام البنین به عنوان محلهای اسکان در نظر گرفته شده اند که ظرفیت پذیرش 400 نفر را دارا هستند.
رضایی با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سلماس، اظهار داشت: این طرح با شعار 'ˈبی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیمˈ' به مدت 20 روز همزمان با طرح امداد و نجات جاده ای با حضور 40 نفرروز امدادگر و عضو جوان این جمعیت و 2 نفر روز پرسنل در یک پست واقع در میدان آذربایجان (کمربندی) سلماس در حال اجراست.
وی در خصوص خدمات پست های راهنمای نوروزی گفت: این پست ها با خدماتی از قبیل برپایی خیمه های نماز، توزیع بروشورهای سلامتی و ایمنی، کنترل فشارخون و قندخون، راهنمایی مناطق دیدنی و گردشگری با ارائه کروکی در خدمت مسافران هستند.
وی افزود: اطلاع رسانی مناطق حادثه خیز و بلوتوث نقشه راهها و وضعیت آب و هوایی و حوادث جاده ای به صورت آنلاین به مسافران از دیگر خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی است.
رضایی در خصوص طرح فرشتگان رحمت نیز گفت: این طرح در آستانه عید نوروز و به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی برای تهیه و توزیع بسته های غذایی به خانواده های نیازمند و بیماران صعب العلاج برگزار می شود.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.