مرتضی نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تورنمنت بین المللی با حضور 10 تیم از کشورهای عراق، هند، سوریه، مجارستان، فیلیپین، ترکمنستان، قزاقستان و 2 تیم ملی الف و به ایران در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: این پیکارها از چهار تا 9 اسفند سال جاری به میزبانی منطقه آزاد چابهار در سالن ورزشی ورنا این شهر پیگیری می شود.
وی ادامه داد: دانشور یکی از بوکسورهای ملی پوش و مطرح وزن ۸۱ کیلوگرم کشور است که آذر ماه امسال در رقابت های قهرمانی ایران مدال نقره را نصیب خود کرد.
رییس هیات بوکس آذربایجان غربی گفت: امسال عبدالله پرتنی بوکسور مهابادی با درخشش در رقابت های انتخابی تیم ملی و کسب مقام نایب قهرمانی کشور جواز حضور در اردوی تیم ملی جوانان را به دست آورد و عرفان مام خسروی و سیدمحمد مام محمودی 2 بوکسور اهل شهرستان بوکان به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدند.
نظری گفت: همچنین محمدرضا شاطرلو مربی بوکس ارومیه ای برای شرکت در دوره مربیگری بین المللی /Mastercoach/ عازم کشور سوئد می شود.
به گزارش ایرنا بوکس از جمله رشته های رزمی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.
طاهر جباری ملی پوش سابق بوکس کشور و یکی از قهرمانان سابق رقابت های بین المللی و آسیایی دهه ۸۰ ایران است که هم اکنون در کسوت مربیگری فعالیت دارد و پنج ورزشکار تربیت و تقدیم تیم های ملی بوکس کشور کرده است.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده اند.
در دهه ۹۰ نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.
بیش از یکهزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
7156/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.