به گزارش ایرنا ناصر حضرتی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه افزود: کل بودجه این بخش در سال جاری 180 میلیارد ریال بود که از این میزان حدود 44 درصد تخصیص هزینه شد و در ادامه سال نیز این رقم افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: در صدد هستیم تخصیص بخش فرهنگ و هنر را از بودجه های استانی افزایش دهیم تا زمینه توسعه روزافزون این بخش فراهم شود.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، 98 درصد بخش حقوق و مزایا و 75 درصد بخش مربوط به سایر اعتبارهای هزینه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکنون پرداخت شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بخش مهمی از اعتبار عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد، استانی است، ادامه داد: همه توان خود را برای تخصیص اعتبار مناسب برای تجهیز اماکن فرهنگی و هنری در استان به کار می گیریم.
حضرتی گفت: یکی از مهمترین طرح های مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، تالار مرکزی ارومیه بوده که اعتبار آن نیز ملی است و امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب احداث آن تکمیل شود تا کمک های لازم را برای تجهیز این مرکز انجام دهیم.
وی، فرهنگ را زیربنای توسعه همه بخش های جامعه دانست و افزود: توسعه فرهنگی به عنوان مقدمه توسعه بخش های دیگر در استان بسیار مهم و اساسی است و برای بهبود شاخص ها در این بخش با همه توان تلاش می کنیم.
معاون امور مجلس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز در این دیدار تاکید کرد: در صورتی که فرهنگ را زیربنا می دانیم، باید در عمل نیز برای بهبود شاخص های زیرساختی این بخش تلاش کنیم.
مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اضافه کرد: طرح های سینمایی از جمله طرح های مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هاست که در صورت مشارکت بخش خصوصی، وزارت فرهنگ نیز تا 50 درصد کمک برای ساخت آن انجام می دهد.
حجت الاسلام سیدعلی حسینی بیان کرد: علاوه بر آن هر سالنی که توسط بخش خصوصی، شهرداری ها یا ارگان های دیگر در شهرستان های فاقد سینما ساخته شود، تجهیزات آن از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این جلسه در خصوص راهکارهای توسعه بخش فرهنگی و اختصاص اعتبار مناسب به این بخش در آذربایجان غربی بحث و تبادل نظر شد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.