رسول سعیدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه ریزی انجام شده در زمینه تامین میوه عید، 120 تن پرتقال و 40 تن سیب توسط تعاونی روستایی تامین و در سردخانه های شهرستان نگهداری می شود تا کمبودی در ایام نوروز وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه هر ساله از دی ماه ذخیره سازی میوه شب عید آغاز می‌شود، ادامه داد: ذخیره سازی این مقدار میوه براساس نیازسنجی های انجام شده در دستور کار قرار گرفته و در صورت نیاز افزایش خواهد یافت.
سرپرست جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: توزیع این میوه از 25 اسفند سال آغاز و مکان ها و نحوه توزیع و قیمت میوه های شب عید نیز به زودی اعلام می شود.
سعیدیان اضافه کرد: سال گذشته نیز 96 تن پرتقال و 22 تن سیب ذخیره شده بود که امسال در مجموع مقدار ذخیره سازی میوه برای فروش عید 42 تن افزایش یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد با مدیریت مطلوب، تنظیم بازار و تأمین به موقع میوه مورد نیاز به خصوص در ایام منتهی به پایان سال، رفاه حال مردم این شهرستان را فراهم کنند تا مردم هیچ گونه دغدغه ای در خصوص تأمین میوه شب عید خود نداشته باشند.
به گزارش ایرنا مهاباد با تولید سالانه بیش از یکصد هزار تن سیب درختی جزو شهرستان های برتر در تولید این محصول است که علاوه برتامین سیب درختی شب عید این شهرستان به دیگر نقاط کشور نیز ارسال می شود.
مهاباد یکی از قطب های کشاورزی و تولید سیب در استان است که دارای بیش از 81 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.