رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از صدور دستور ایجاد آمبولانس هوایی(بالگرد هوایی) در استان خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جواد آقازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب که در محل دائمی نمایشگاههای دایمی ارومیه برگزار شد با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت،بهداشت و درمان بعد از انقلاب اسلامی در استان انجام شده است گفت: احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی با ۲۰ هزار متر مربع زیربنا در عرض یکسال انجام و همچنین بیمارستان جامع ۳۰۰ تختخوابی زنان در زیربنای  ۳۰ هزار مترمربع  دو ساله به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد:  برای پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی قابل توسعه به ۱۰۰۰ تخت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، منتظر تحویل زمین آن  هستیم که در صورت محقق شدن زمین، سه ساله آن را احداث می کنیم. 
آقازاده بااشاره به احداث کلینیک تدبیر در ارومیه تصریح کرد: دی کلینیک و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر ارومیه که سطح ۳ ارجاع بیماران در استان آذربایجان غربی است، در زمینی با زیربنای ۲۶ هزار متر مربع و در ۱۶ طبقه احداث شده که این کلینیک با ۱۶ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی در سطح استان از طریق سیستم نوبت دهی و در راستای استقرار نظام ارجاع در ارتباط است.
وی ادامه داد: کلینیک و دی کلینیک تدبیر دارای ۵ اتاق عمل، ۳۰ تخت بستری و ۹ تخت ریکاوری و بخش های بستری زنان و مردان، آزمایشگاه، ایزوله، داروخانه روباتیک، رادیولوژی، اطفال، بیماری ها، دی کلینیک و جراحی های سرپایی، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، دندانپزشکی، واحد اقامتی، مرکز مشاوره و آموزش شیوه زندگی و خود مراقبتی است.
آقازاده با بیان اینکه داروخانه این کلینیک به عنوان نخستین داروخانه رباتیک کشور روزانه قادر است 4 هزار نسخه بیماران را بپیچد و در آن از تجویز تا تحویل دارو به صورت الکترونیکی و مکانیکی انجام می شود خاطر نشان کرد:  با این روش، ضمن افزایش بهره وری و کاهش ضریب خطا، شاهد کنترل تخصصی تجویز و مصرف بهینه و منطقی دارو و جلوگیری از هدررفت دارو خواهیم بود.
وی بابیان اینکه سال ۵۷ اولین دانشکده پرستاری در ارومیه شکل گرفت اظهار کرد: خوشبختانه در استان کمبود پرستار نداریم و نیازهای استان را از طریق استخدام و جذب شرکتی تامین کرده و با میانگین کشوری تفاوت چندانی نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بااشاره به بیمارستان آیت الله خویی گفت: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ایت الله خویی آماده بهره برداری بوده و امید است باتامین اعتبار در هفته سلامت افتتاح شود.
وی با بیان اینکه شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی ۱.۵ تخت به ازای ۱۰۰۰ نفر است تصریح کرد: تمامی روستاهای استان تحت پوشش مراکز جامع سلامت روستایی و پایگاههای سلامت بوده و ۶۰۰ هزار نفر از افراد حاشیه نشین در استان حت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قراردارند.
آقازاده با بیان اینکه ۵۳۳ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی ،پایگاه بهداشتی و خانه بهداشت در راستای محرومیت زدایی و ارتقا شاخص های بهداشتی در استان هدف گذاری شده است تاکید کرد: ۴۵۰۰ دانشجوی پزشکی،رزیدنت در تمامی رشته ها در دانشکده پزشکی استان در حال تحصیل هستند.
وی بابیان اینکه آذربایجان غربی قطب پیوند کلیه است اظهار کرد: تاکنون  ۲۸۰۰ پیوند کلیه در استان انجام شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.