قدرت الله قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شکل گیری معاونت پرورشی و تربیت بدنی در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف پرورشی و تربیت دینی دانش‌آموزان و به تبع آن در استان ها از مهمترین گام ها بوده است.
وی اظهار داشت: تاسیس 30 کانون فرهنگی و تربیتی، 18 مرکز دارالقرآن، 18 مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش‌آموزان و 6 اردوگاه دانش‌آموزی با هدف خدمات فرهنگی و مشاوره‎ای به دانش آموزان و خانواده ها از مهمترین دستاوردهای معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان است.
وی بیان کرد: راه ‏اندازی مسابقات قرآن، عترت و نماز در 16 رشته از سطح مدرسه تا ملی، انجام مسابقات متنوع فرهنگی در 33 رشته، برگزاری فراخوان ملی پرسش مهر که همه ساله با مشارکت بیش از 400 هزار نفر از دانش‌آموزان استان با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان صورت می گیرد، نیز از سایر این دستاوردها به شمار می رود.
قاسمی گفت: تشکیل شوراهای دانش‌آموزی به منظور ایجاد زمینه مناسب برای تربیت اجتماعی و ایجاد زمینه بلوغ سیاسی و اجتماعی برای دانش‌آموزان در قالب سه هزار و 500 شورا با مشارکت 27 هزار نفر دانش‌آموز از سایر اقدامات انجام یافته در 40 سال گذشته بوده است.
وی اضافه کرد: ایجاد تشکل های دانش‌آموزی، انجمن اسلامی، بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‎آموزی در جهت تقویت فعالیت‎های دینی، اجتماعی، فرهنگی و هنری و تأسیس و فعال‎سازی بیش از 2 هزار نمازخانه در سطح مدارس استان از سایر اقدامات این مدت محسوب می شود.
قاسمی بیان کرد: اجرای اردوی راهیان نور به منظور آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ، معارف و ارزش‎های دفاع مقدس با میانگین 25 هزار نفر دانش‌آموز در هر سال، ایجاد کتابخانه‎های کلاسی به تعداد هفت هزار و 400 باب در راستای تقویت مطالعه و کتابخوانی از سایر فعالیت های این بخش در 40 سال گذشته است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 594 هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.