به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه هنری در کتابخانه عمومی ملت این شهرستان گفت: تکاب شهری سرشار از هنر، نبوغ و استعدادهای هنری است که باید به خوبی معرفی و شناخته شود.
علی مکرمی افزود: برگزاری نمایشگاه های مختلف هنری زمینه و فرصت مناسبی برای شناساندن فرهنگ و هنر تکاب است و این نمایشگاه ها باید در سطوح استانی و ملی نیز برپا شود.
وی با بیان اینکه هنر و نبوغ هنرمندان تکاب باید فراتر از شهرستان معرفی و مطرح شود، ادامه داد: مسوولان و روسای ادارات زمینه تشویق و حمایت از هنرمندان را فراهم کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه و کارگاه آثار هنری و تجسمی، آثار 10 نفر از معلمان و 20 نفر از دانش آموزان هنرمند مدرسه غیرانتفاعی مهرآوران تکاب به نمایش درآمده است.
محود نجفی افزود: بیش از 50 اثر هنری و تجسمی شامل تابلوهای خوشنویسی، نقاشی و طراحی در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.
وی گفت: در حاشیه این نمایشگاه همچنین کارگاه آموزش و خلق آثار تجسمی نیز برای علاقه مندان برگزار می شود و دانش آموزان هنرمند تکاب می توانند به تولید آثار فاخر هنری بپردازند.
نجفی گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان فرهنگ و هنر دایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا به مناسبت دهه فجر 20 برنامه مختلف و متنوع فرهنگی و هنری در این شهرستان برگزار و 10 نمایشگاه هنری در تکاب برپا شده است.
45 طرح عمرانی، بهداشتی، آموزشی با 81 میلیارد ریال اعتبار نیز به مناسبت ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تکاب به بهره برداری می رسد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و هم اینک بیش از 500 هنرمند فعال در رشته های مختلف هنری در این شهرستان فعالیت می کنند.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.