رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:‌٢٠٤ پروژه در دهه فجرامسال توسط جهاد کشاورزی استان کلنگ زنی وافتتاح می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رسول جلیلی در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزب انقلاب اسلامی که در محل جلسات این ادار ه برگزارشد افزود: ‌دردهه فجر امسال ٢٠٤ پروژه آماده افتتاح و کلنگ زنی هستند که با هزینه کرد ٣٠٨ میلیارد تومانی توسط استاندار استان به بهره برداری می رسند.
جلیلی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی درحوزه صنایع تبدیلی و غذایی رتبه دوم کشوری را دارد تصریح کرد: ‌استان به دلیل هم مرزی با ٣ کشورهمسایه  و دارا بودن ٤٣٠ سردخانه به ظرفیت ٩٤٠هزار تن مستعد تجارت درحوزه صنایع تبدیلی است که می توان با تاسیس مراکز تجاری و فرآوری، محصولات کشاورزی را ازتمام نقاط کشور جمع اوری و با انجام فراوری به اروپا و آسیای میانه صادر کرد.
وی باتاکید بر اینکه آذربایجان غربی باتولید٢١هزار تن عسل رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: با وجود تولید عسل مرغوب دراستان متاسفانه در سطح کشور تبلیغ و برندسازی انجام نشده است و عسل استان مغفول مانده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه باغبانی یک میلیون و٦٠٠هزارتن محصول باغی هرساله دراستان تولید می شود وجهاد کشاورزی  بابرنامه ریزی های صورت گرفته درتلاش است این تولیدات را از حالت سنتی خارج واز پایه های رویشی برای صرفه جویی درمصرف آب درحوزه دریاچه ارومیه ،افزایش مقاومت نهال ها و کاهش هزینه تولید درواحد های عملکرد سطح استفاده کند.
جلیلی باتاکید براینکه هدف اول جهاد کشاورزی مشارکت دراحیای دریاچه ارومیه است اظهارکرد: افزایش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشوربا هدف توسعه کشاورزی پایدار از اهداف دیگر جهاد کشاورزی استان است.
وی درخصوص عملکرد جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تحت پوشش قرار دادن ۶۱ ‌هزار و ٧٠٠هکتار از اراضی استان به آبیاری تحت فشار، تولید ٦میلیون تن محصولات کشاورزی، تولید ٤٦ هزار و ٩٠٠تن گوشت قرمز و داشتن ٥ زنجیره تولید گوشت مرغ دراستان از دستاورد های انقلاب اسلامی در ٤٠سال اخیراست.
جلیلی با بیان اینکه ۸۰ ‌درصد تولیدات دامی استان به صورت سنتی است گفت: باید برای توسعه این بخش با جذب سرمایه گذاران به سمت دامداری صنعتی برویم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.