به گزارش ایرنا در میانه های تقسیم قدرت در جهان به 2 بلوک شرق و غرب و بعد از نارضایتی های عمومی مردم و رهبری هوشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دهه های 1340 و 1350 شمسی سرانجام، تلاش ها و مبارزه های مردمی در این ایران و رسیدن به خودباوری نتیجه داد و در 22 بهمن سال 1357 نظام جمهوری اسلامی جایگزین رژیم طاغوت شد.
نظام جمهوری اسلامی در ایران دوران پرفراز و نشیبی مانند جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، تحریم های ظالمانه غرب و تصویب قطعه نامه های شورای امنیت و ... را طی کرده و در این مدت توانسته تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کند.
این انقلاب در این دوران با وجود تحریم های اقتصادی کشور و هجمه های مختلف داخلی و خارجی بدخواهان توانسته مسیر خود را طی کند و هر روز افتخارات فرزندان این مرز و بوم در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، هسته ای، صنایع دفاعی و ... بیشتر می شود.
هم اکنون ایران اسلامی به یکی از قدرت های مهم و تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده است و هیچ مساله ای بدون حضور ایران در منطقه قابل حل نیست.
دفتر ایرنا در مهاباد جهت بررسی بیشتر ابعاد این موضوع و چگونگی برگزاری آیین های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزگردی را با حضور «حجت الاسلام یاسر آقامحمدی» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد، «ماموستا عبدالسلام امامی» امام جمعه اهل سنت مهاباد و ایرج شجاعی فرماندار ویژه شهرستان مهاباد برگزار کرد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد در این میزگرد گفت: اگر پیروزی انقلاب اسلامی را به مانند یک انسان تشبیه کنیم، اکنون در آستانه چهلمین سالگرد میلاد خود قرار دارد و به سمت تکامل پیش می رود.
حجت الاسلام یاسر آقا محمدی ادامه داد: در مسیر این چهار دهه فعالیت نظام جمهوری اسلامی حوادث و آسیب هایی انقلاب را تهدید کرده اما به لطف رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم به حرکت پراقتخار خود ادامه داده است.
وی اضافه کرد: ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) برای ایجاد و تشکیل حکومت اسلامی و جامعه دینی انقلاب کردند تا بتوانیم در سایه آن فرامین الهی را اجرایی کنیم.
آقا محمدی عدالت خواهی و دادخواهی مظلومین را محور اصلی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین و شیرین‌ترین دستاورد یک حکومت عدالت محوری و قانون مداری است و اگر این 2 مورد در بنای یک حکومت رعایت شود، موجب استحکام جامعه خواهد شد.
وی گستره حکومت اسلامی را از مرزهای جغرافیایی کشور تا هزاران کیلومتر دورتر برشمرد و گفت: حکومت جمهوری اسلامی در اوایل تشکیل خود با نواقض رو به رو بوده اما اکنون با قرار گرفتن در چهلمین سالگرد خود با حمایت و پشتیبانی مردم به اوج شکوفایی و اقتدار رسیده است.
امام جمعه مهاباد نیز گفت: هم اکنون نظام جمهوری اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی قرار دارد و عدد 40 حتی در انسان نیز نشانه رسیدن به عقل نسبی است و پیامبر اکرم(ص) در این سن به پیامبری مبعوث شدند.
ماموستا امامی افزود: بسیاری از کشورهای غربی ادعا می کردند که این انقلاب به 40 سالگی نمی رسد اما اکنون این امر محقق شده و برنامه ریزی ها برای 40 سال بعدی آغاز شده است.
وی اضافه کرد: اینک ایران اسلامی یکی از قدرت های مهم منطقه بوده و تجربه ثابت کرده است که هیچ معادله بدون حضور ایران اسلامی در منطقه حل نمی شود.
وی یادآور شد: مساله فلسیطن، جنگ عراق و صلح در افغانستان بدون مداخله ایران همچنان بی نتیجه می ماند و این نشان از قدرت منطقه ای و اقتدار داخلی و خارجی ایران است.
فرماندار مهاباد هم گفت: نظام جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه محوری دینی دارد، ساختار دمکراتیک را ایجاد کرد که تجربه ای کم نظیر در نوع خود در تلفیق محتوای دین و دموکراسی بود و توانست چالشی برای لیبرال دموکراسی باشد.
ایرج شجاعی افزود: ایران تنها کشوری است که تمام قدرت ها و مسوولان رده بالای آن حتی رهبری هم از طریق صندوق رای انتخاب می شوند و راز ماندگاری آن مردمی بودن و پشتوانه مردمی است.

** رسانه ها هنرمندانه واقع انقلاب را بیان کنند
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد در خصوص ضرورت اطلاع رسانی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز گفت: امروز گستردگی فضای مجازی به قدری بالاست که امکان نادیده گرفتن آن وجود ندارد و با سفارش رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از پخش اکاذیب در این فضا علیه نظام، باید در آن حضور فعال داشته باشیم.
حجت السلام آقامحمدی سیاه نمایی در قالب نقد را از روش های مبارزه علیه نظام عنوان کرد و افزود: دشمنان به طور حرفه ای و هنرمندانه مطالب را به گونه ای عرضه می کند که هرج و مرج و آشوب را در جامعه بوجود بیاورد لذا رسانه های داخلی باید با زبانی ساده و مردمی واقعیت ها را برای ملت شفاف سازی کنند.
امام جمعه مهاباد نیز گفت: خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه باید واقعیت های جامعه را با چشم بصیرت ببیند و آن را صادقانه برای مردم بیان کرده و در وظیفه خود اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.
ماموستا امامی با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی در قرآن کریم افزود: در دین اسلام، اخبار و اطلاع رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و یکی از سوره های قرآن سوره «نبأ» به نام خبر و به اهمیت آن پرداخته است.
وی اضافه کرد: رسانه های داخلی می تواند با بازگوکردن وقایع دوران انقلاب در این زمینه روشنگری کرده و هجمه ها و تخریب های دشمنان را خنثی کنند.
فرماندار مهاباد هم گفت: رسانه ها می توانند ارزش ها و سلیقه ها را جابجا کنند و ما باید از این پتانسیل رسانه برای تشریح وقایع و دستاوردهای انقلاب استفاده کنیم.
شجاعی گفت: مسوولان می توانند شفافیت و صداقت خود را از طریق رسانه ها به مردم بگویند و ما باید با مردم خودمان که برای خدمت رسانی به آنان منصوب شدیم، صادق باشیم.
وی اظهار داشت: رسانه ها می توانند در مقابل هجمه های رسانه های وابسته به بیگانگان که می خواهند دستاوردهای نظام را کم ارزش و مسایل جعلی را واقعی جلوه دهند، وارد عمل شوند.

** افتتاح و کلنگ زنی 68 طرح و برگزاری 30 برنامه شاخص فرهنگی در مهاباد
فرماندار مهاباد گفت: طی دهه فجر امسال 68 طرح در زمینه های مختلف شامل پروژه های عمرانی، تولیدی و خدماتی با یکهزار و 130 میلیارد ریال هزینه یا اعتبار در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
شجاعی اظهار داشت: از این تعداد طرح، 53 پروژه در روستاهای حوزه شهرستان و 15 پروژه نیز در داخل شهر کلنگ زنی یا افتتاح می شود که از لحاظ اعتباری 35 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
وی ادامه داد: به همین مناسبت 61 پروژه در بخش های عمرانی و خدماتی با یکهزار میلیارد ریال هزینه افتتاح خواهد شد که از این تعداد 51 طرح در روستاها و 10 طرح در مناطق شهری است.
فرماندار مهاباد اضافه کرد: هفت پروژه دیگر نیز همزمان با دهه فجر با مجموع 100 میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد که 2 پروژه در روستا و پنج پروژه مربوط به داخل شهر است.
شجاعی همچنین از کلنگ زنی عملیات احداث یکی از بزرگترین مجتمع های فرهنگی استان در مهاباد در این مدت خبر داد و بیان کرد: با توافق و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به مهاباد عملیات کلنگ زنی این مجمتع فرهنگی با اعتبار اولیه 9 میلیارد ریال در منطقه «پشت تپ» این شهرستان آغاز می شود.
فرماندار مهاباد اظهار داشت: طرح های دیگری نیز همچون گازرسانی، آبیاری قطره ای، آبرسانی به روستاها و تصفیه خانه مهاباد که در مراحل پایانی قرار دارد، در آینده ای نزدیک افتتاح می شود.
وی یادآور شد: در دهه فجر سال گذشته نیز 75 طرح عمرانی و تولیدی با یکهزار و 110 میلیارد ریال در مهاباد افتتاح یا گلنگ زنی شد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد در خصوص برنامه های فرهنگی نیز گفت: در دهه فجر امسال 30 برنامه شاخص فرهنگی در بخش خلیفان، روستاهای بخش مرکزی و داخل شهر برگزار می شود که رژه ناوگان حمل و نقل شهری، گلبانگ سراسری مساجد، سرود دانش آموزان به تعداد یکهزار و 357 دانش آموز، نواختن زنگ انقلاب و برگزاری نمایشگاه توامندسازی و کتاب از جمله آنهاست.
حجت الاسلام آقامحمدی افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی و هنری را از دیگر برنامه های این ایام در مهاباد عنوان کرد.
وی از اقشار مختلف مردم از جمله بازاران و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، دانشجویان و دانش آموزان و خانواده های معظم شهدای این شهرستان دعوت کرد که در آیین های دهه فجر انقلاب حضور پرشوری داشته باشند.

** راهپیمایی 22 بهمن امسال متفاوت تر برگزار می شود
فرماندار مهاباد گفت: 22 بهمن امسال به دلیل دشمنی های استکبار جهانی و توطئه های آنان برای گسترش ایران هراسی در جهان و به ویژه اجماع دشمنان برای برگزاری نشست ورشو(لهستان)، متفاوت تر از سال های قبل است.
شجاعی افزود: مردم ایران اسلامی از بصیرت و آگاهی زیادی برخوردار هستند و همیشه در روزهای سخت و سرنوشت ساز از انقلاب اسلامی حمایت کرده اند.
وی اظهار داشت: گلایه های مردمی از مدیران و مسوولان ناکارآمد امری طبیعی است اما مردم این امر را به حساب نظام جمهوری اسلامی نمی نویسند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد نیز ضمن دعوت از مردم این شهرستان برای شرکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی توسط رسانه های دوست و دشمن بازتاب داده می شود و دنیا نظاره گر ثبت این رویداد بزرگ خواهد بود.
حجت الاسلام آقامحمدی افزود: مردم ایران اسلامی در سال های گذشته نیز اثبات کردند که همیشه یاور انقلاب بوده اند و در این روز سرنوشت ساز نیز دوباره به خیابان ها می آیند و شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را سرمی دهند.
امام جمعه مهاباد هم گفت: مردم ایران اسلامی خود را بانی و برگزارکننده راهپیمایی 22 بهمن و آیین های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می دانند.
ماموستا امامی افزود: جشن انقلاب و 22 بهمن به عنوان بخشی از هویت و تاریخ مردم این مرز و بوم تبدیل شده است و هیچ کسی نمی تواند این اصالت و هویت را از مردم ایران سلب کند.
به گزارش ایرنا برنامه های چهملین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از امروز، جمعه 12 بهمن همزمان با سراسر کشور در مهاباد نیز با مشاکت گسترده مردم آغاز می شود.
3020/ 9903/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.