به گزارش ایرنا، جهانبخش رضایی عصر روز یکشنبه در آیین تجلیل از نیکوکاران و خیران بخش وزینه سردشت، تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان را 185 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این مبلغ برای ساخت مسکن، تهیه جهیزیه، درمان، مستمری ماهیانه و غیره برای مددجویان هزینه شده است.
وی بیان کرد: یکی از سیاست های کمیته امداد در سال 1396 توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش و خروج آنان از چرخه حمایتی این نهاد بود اما با افزایش تورم و مشکلات اقتصادی برای جلوگیری از افزایش آمار نیازمندان، امسال 50 درصد بر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد افزوده شده است.
«رضایی» عملکرد مرکز نیکوکاری شهر میرآباد در بخش وزینه سردشت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعالیت مراکز نیکوکاری در شهرها کاملا مردمی و بخش بزرگی از آن توسط خیران انجام شده است و کمیته امداد تنها بر میزان کمک ها هم افزایی می کند.
بخشدار بخش وزینه نیز در این مراسم با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بالغ بر 14 مسکن مددجویی توسط سپاه برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان در حال ساخت است، گفت: سپاه به همراه خیران مردمی بازوان توانمند و اثرگذاری در عرصه خدمات رسانی و محرومیت زدایی مناطق دور افتاده این شهرستان هستند.
میراشکان مهدوی نیا افزود: کمک های دولتی در تامین معیشت، مستمری، مسکن و جهیزیه مددجویان وجود دارد ولی این کمک ها با مشارکت خیران تکمیل تر شده و می تواند در رفع مشکلات نیازمندان مثمر ثمر واقع شود.
به گزارش ایرنا، سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و چهار هزار خانوار این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفند سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.